تداوم شهرک سازی های استعماری اسرائیل؛

تل آویو طرح ساخت 1400 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی را تصویب کرد

تل آویو طرح ساخت 1400 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی را تصویب کرد
پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 - 17:01

رژیم صهیونیستی علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی با شهرک‌سازی‌های این رژیم، ساخت 1400 واحد دیگر در قدس اشغالی را تصویب کرد.

العالم_فلسطین اشغالی

کمیته موسوم به «برنامه‌ریزی و ساخت و ساز» رژیم موقت صهیونیستی ساخت ۱۴۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی را تصویب کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، این واحد‌های صهیونیست‌نشین میان منطقه «تسور» و کیبوتس (دهکده اشتراکی) «رمات راحیل» در قدس شرقی ساخته خواهند شد.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، پیش‌تر با ساخت این واحدها موافقت شده بوده و به بحث گذاشتن آن به دلیل سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی به تعویق افتاده بوده است.

ماه گذشته، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی از بی‌توجهی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به پرونده شهرک‌سازی در سفر به فلسطین اشغالی، انتقاد کرد.

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی اعلام کرد که نپرداختن بایدن به پرونده شهرک‌سازی یک نشانه منفی در موضع دولت آمریکا در خصوص راه‌حل دو دولت است.

در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد دولت کنونی آمریکا در مسیر دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا حرکت می‌کند اما با ابزارهای نرم چرا که از توصیف شهرک‌سازی به عنوان اقدامی غیرقانونی یا مغایر قوانین بین‌المللی فاصله گرفته است.

طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی بارها مخالفت خود را با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌ و آن را غیرقانونی دانسته‌اند اما گوش تل‌آویو به این حرفها بدهکار نیست.

گزارش سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی مابین سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۰ با ساخت ۲۶ هزار و ۳۳۱ واحد صهیونیست‌نشین موافقت کرده است.

پربیننده ترین خبرها