العالم _ زلال قرآن
غرض از تسلیم تن همان تسلیم ظاهری است که در آن ممکن است فرد با بی میلی و بی رغبتی و یا از سر ناچاری تسلیم شده و اطاعت و پیروی کند، چنانکه در آیه 14 سوره مبارکه حجرات: « قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَـٰكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَإِنْ تُطِيعُوا اللَّـهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ»
ترجمه: (اعراب (بر تو منّت گذارده و) گفتند: ما (بی جنگ و نزاع) ایمان آوردیم، بگو: شما که ایمانتان (از زبان) به قلب وارد نشده به حقیقت هنوزایمان نیاوردهاید لیکن بگویید ما اسلام آوردیم (وازخوف جان به ناچار تسلیم شدیم)، و اگر خدا و رسول وی را اطاعت کنید او از (اجر) اعمال شما هیچ نخواهد کاست (و از گناه گذشته می گذرد) که خدا بسیار آمرزنده و مهربان است).
به آن اشاره شده است، البته چنین تسلیمی موجب ایمان نمی شود و چون پایدارنیست و با تغییر شرایط از بین می رود، به ایمان و تسلیم قلب منتهی نمی شود.