فرمانده جهاد اسلامی که در تجاوز اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسید که بود؟

فرمانده جهاد اسلامی که در تجاوز اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسید که بود؟
شنبه 15 مرداد 1401 - 10:28

رژیم صهیونیستی روز جمعه در حمله هوایی به نوار غزه «تیسیر الجعبری» از برجسته‌ترین فرماندهان سرایا القدس ، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را به شهادت رساند.

العالم - فلسطین اشغالی

تیسیر الجعبری 18 ژانویه 1972 به دنیا آمد. نام کامل وی تیسیر محمود الجعبری و کنیه او «ابو محمود» است. او از خانواده شهید «احمد الجعبری» مرد شماره دو در سرایا القدس بود که در سال 2012 توسط رژیم اسرائیل ترور شد.

خانواده تیسیر الجعبری در محله « شجاعیه» در شرق نوار غزه زندگی می‌کنند که در تمامی جنگ‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی منازلشان مورد هدف قرار گرفته و ویران شده است.

خانواده وی به دلیل پیوستن به صفوف گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه جنبش‌های مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی شهرت داشتند. او از دوران کودکی به جنبش جهاد اسلامی پیوست و مسئولیت انجمن اسلامی (چارچوب دانشجویی جنبش) را بر عهده داشت.

وی چندین سال در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی اسیر بود و پس از توافق اسلو با اسرائیل در سال 1993 چندین بار توسط دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بازداشت شد.

تیسیر الجعبری پس از پیوستن به جنبش جهاد اسلامی، به سطح رهبران نظامی آن رسید و تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رساند و در رشته حقوق اسلامی در دانشگاه اسلامی غزه تخصص یافت.

وی در جریان انتفاضه الاقصی از رهبران سرایا القدس بود.

او پرونده عملیات های مرکزی سرایا القدس در نوار غزه را رهبری می‌کرد و در توسعه آن‌ها نقش فعال و آشکاری داشت.

الجعبری در جریان نبرد «شمشیر قدس» فرماندهی منطقه شمالی سرایا القدس را بر عهده گرفت و نقش برجسته و مهمی در آن ایفا کرد.

نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی 5 آگوست 2022 با بمباران یک آپارتمان مسکونی در طبقه هفتم ساختمان برج فلسطین واقع در خیابان الشهدا (غرب غزه) تیسیر الجعبری را ترور کردند. در این حمله چندین سایت متعلق به گردان‌های قدس هدف قرار گرفت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها