طفره رفتن دونالد ترامپ از پاسخ به پرسش‌های دادستان کل نیویورک

طفره رفتن دونالد ترامپ از پاسخ به پرسش‌های دادستان کل نیویورک
چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 20:52

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه گفت که در جریان حضور دربرابر دادستان کل نیویورک درباره فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرده است.

العالم_آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، علی‌رغم احضار به دادستانی کل نیویورک، حاضر نشد به پرسش‌ها درباره فعالیت‌های تجاری خانواده خود پاسخ دهد.
ترامپ که روز چهارشنبه در دفتر دادستانی کل نیویورک حضور یافته بود در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عنایت به حقوق و امتیازاتی که قانون اساسی ایالات متحده برای هر شهروندی قائل است، من از پاسخ به این پرسش‌ها خودداری کردم».
او افزود: «اگر پرسشی در ذهن من وجود داشت، یورش به خانه من، در مار-آ-لاگو، در روز دوشنبه توسط اف‌بی‌آی، درست دو روز پیش از این، هرگونه عدم اطمینان را از بین برد. من مطلقاً چاره‌ای ندارم زیرا دولت فعلی و بسیاری از دادستان‌های این کشور تمام محدودیت‌های اخلاقی پایبندی به درستکاری را از دست داده‌اند.»
لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک، در حال بررسی این موضوع است که آیا شرکت مستغلات ترامپ ارزش املاک و مستغلات خود را بیش از رقم واقعی اعلام کرده است. ترامپ و دو فرزند او، دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ، تلاش کردند تا از ادای شهادت در دفتر دادستانی خودداری کنند، اما اقدامات حقوقی آن‌ها راه به جایی نبرد.
ترامپ که کت آبی با پرچم کوچکی روی یقه برگردان آن به تن داشت هنگام خروج از «برج ترامپ» مشت خود را بلند کرد. او دقایقی بعد در شبکه اجتماعی خود به نام «سوشال تروث» نوشت که امروز با دادستان کل نیویورک دیدار می‌کند.
یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفت که او برای ادای شهادت درباره این پرونده به دفتر دادستانی کل نیویورک رفته است و پیش از این نیز فرزندان او به آن‌جا رفته و به سئوالات پاسخ داده‌اند. این جلسه ادای شهادت به صورت عمومی نیست.
دادستان کل نیویورک گفته است: در جریان تحقیقات او شواهد قابل توجهی به دست آمده دال بر این که «سازمان ترامپ» که مدیریت هتل‌ها، زمین‌های گلف و سایر املاک و مستغلات را بر عهده دارد، برای دریافت وام در ارزش دارایی‌های خود اغراق کرده و از سویی برای دریافت معافیت‌های مالیاتی ارزش آن‌ها را کمتر از نرخ روز اعلام کرده است.
دونالد ترامپ می‌گوید هیچ کار خطایی نکرده و تحقیقات دادستانی کل نیویورک نیز انگیزه سیاسی دارد. لتیتیا جیمز دموکرات است.
پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، روز دوشنبه در پرونده‌ای جداگانه عمارت شخصی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ایالت فلوریدا را تفتیش کرد. این پرونده مربوط به اسنادی است که ترامپ پس از ترک کاخ سفید به عمارت خود منتقل کرده است، در حالی که سازمان آرشیو ایالات متحده می‌گوید برخی از این اسناد محرمانه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها