برگزاری رزمایش نظامی مشترک عربستان و آمریکا

برگزاری رزمایش نظامی مشترک عربستان و آمریکا
شنبه 22 مرداد 1401 - 19:27

بیست و دومین رزمایش نظامی مشترک نیروهای مسلح عربستان و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در شهر « ینبع » عربستان سعودی آغاز شد.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، این رزمایش که از دیروز (جمعه) با عنوان «خشم غافلگیر کننده» و با حضور سرلشکر خلبان «احمد الدبیس» فرمانده منطقه غرب عربستان و سرلشکر «پول روک» فرمانده تفنگداران دریایی فرماندهی مرکزی آمریکا آغاز شده است شامل فرضیه‌ها و آموزش عملیات انتقال و پشتیبانی و تیراندازی با گلوله واقعی است.

سرهنگ «سعود العقیلی» فرمانده این رزمایش گفت: این رزمایش نظامی با هدف تمرین و آموزش برای اجرای طرح‌های نظامی، عملیاتی و پشتیبانی دوجانبه برگزار می‌شود.

به گفته العقیلی این رزمایش همچنین با هدف تبادل تجربیات بین دو طرف و آموزش کار تکمیلی با دستگاههای شهری برای انجام چنین تمرین‌های ترکیبی انجام می‌شود.

در این پیوند، سرهنگ «ماتیو هکولا» فرمانده نیروهای آمریکایی شرکت کننده در این رزمایش اظهار داشت که بیست و دومین رزمایش «خشم غافلگیر کننده» اقدامات تکمیلی را تقویت و سطح سازگاری و آمادگی رزمی نیروهای عربستانی و آمریکایی را بالا می‌برد.

این رزمایش که به مدت یک ماه به طول می‌انجامد شامل تعدادی فرضیه و تمرین در مورد عملیات لجستیکی و تیراندازی با گلوله جنگی بین نیروهای سعودی و آمریکایی است.

نیروهای آمریکایی شرکت کننده در این رزمایش در نهم ماه جاری میلادی وارد عربستان شدند.

در بیانیه‌ای که از سوی فرماندهی مرکزی تفنگداران دریایی آمریکا منتشر شد، آمده است که این رزمایش بر تاکتیک‌های مشترک، قابلیت همکاری و عملیات لجستیکی متمرکز است.

به گزارش ایرنا، این اولین رزمایش نظامی مشترک بین دو کشور پس از سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عربستان در اواسط ژوئیه است که طی آن وی متعهد شد تمام تلاش‌های ممکن را برای حفاظت از امنیت خلیج فارس انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها