3 اسیر فلسطینی به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند

3 اسیر فلسطینی به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند
جمعه 28 مرداد 1401 - 13:09

سه اسیر فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر به اعتصاب غذای خود همچنان ادامه می دهند و آنها خواستار آزادی هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل عواوده، اسیر مشهور فلسطینی از 160 روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است و همچنان در حال اعتصاب است.

گفتنی است عواوده 40 ساله اعتصاب غذای خود را از دوم ژوییه 2022 آغاز کرد. اما مدتی قبل پس از 111 روز اعتصاب به دنبال دریافت وعده آزادی، به مدت یک هفته به اعتصاب غذای خود پایان داد اما رژیم صهیونیستی بدعهدی کرده و چهار ماه دیگر او را به بازداشت اداری محکوم کرد.

عواوده از 27 دسامبر 2021 بازداشت و از سوی رژیم صهیونیستی به 6 ماه حبس اداری محکوم شد؛ بعدها محکومیت وی چهار ماه دیگر تمدید شد.

باشگاه الاسیر با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که عواوده در خطر مرگ است و حال او روز به روز وخیم تر می شود.

احمد و عدال حسین موسی دو برادر از شهرک الخضر بیت لحم هم از 12 روز پیش یعنی همان روزی که بازداشت شدند، اعتصاب غذای خود را در اعتراض با بازداشت اداری آغاز کرده اند؛ این دو برادر در زندان عوفر به سر می برند. رژیم صهیونیستی احمد را به 4 ماه و عدال را به 3 ماه حبس اداری محکوم کرده است.

باشگاه الاسیر خاطرنشان کرده است که احمد 44 ساله، از اسرای قدیمی در سال 2019 به مدت 29 ماه اعتصاب غذا کرد. اعتصاب او در نهایت با آزادی اش به پایان رسید. او بیمار است و از مشکلات شدید قلبی رنج می برد و طی سال های گذشته بارها تحت عمل جراحی قرار گرفته است. او متأهل است و 7 فرزند دارد.

عدال 34 ساله هم حدود 7 سال در زندان رژیم صهیونیستی گذرانده است او هم متأهل است و دو فرزند دارد.

شیخ یوسف الباز هم پس از 7 روز و با دریافت وعده آزادی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

پربیننده ترین خبرها