محتوای دیدار سران ارشد جهاد اسلامی و حماس در بیروت

محتوای دیدار سران ارشد جهاد اسلامی و حماس در بیروت
شنبه 5 شهريور 1401 - 12:41

سران ارشد جهاد اسلامی و حماس در دیداری بر برخی موارد از جمله کار مشترک برای آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی تأکید و از حمایت‌های ایران و حزب‌الله قدردانی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

هیأتی از جنبش حماس شامل «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر این جنبش، «خلیل الحیه» و «زاهر جبارین» اعضای دفتر سیاسی حماس با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیروت دیدار کردند.

بر اساس گزارش «سما»، در این دیدار درباره تحولات منطقه، مسأله فسلطین و تلاش رژیم صهیونیستی برای ریشه‌کن کردن مقاومت در سرزمین فلسطین و نبرد «وحده الساحات» (جنگ سه روز اخیر) بحث و تبادل نظر شد.

افراد حاضر در این نشست بر روح شهدای فلسطینی درود فرستادند و بر موارد زیر تأکید کردند:

اول؛ قدس پایتخت ابدی فلسطین است و مرکز نبرد باقی خواهد ماند و دشمن در یهودی‌سازی یا تقسیم مسجدالاقصی موفق نخواهد شد. نبرد قدس همچنان ادامه دارد و پاکسازی آن از لوث دشمن متوقف نخواهد شد.

دوم؛ تأکید بر عمق رابطه میان حماس و جهاد اسلامی به عنوان یک رابطه برادرانه، عقیدتی و مقاومتی بعلاوه ادامه کار مشترک برای آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی.

سوم؛ به همه اطمینان خاطر داده می‌شود که رابطه میان دو جنبش محکم و راهبردی است و در راستای خدمت به پروژه مقاومت در فلسطین رو به رشد است. هر اختلاف تاکتیکی در اینجا و آنجا باعث نمی‌شود اصل این رابطه لطمه ببیند.

چهارم؛ ملت فلسطین به وحدت صفوف و تقویت قدرت و مقاومت فراخوانده می‌شود و از اقدامات در این زمینه حمایت می‌شود.

پنجم؛ از اقدامات انجام شده در خصوص اسرا حمایت می‌شود و ملت فلسطین به اعلام همبستگی با آنها فراخوانده می‌شوند.

ششم؛ کار مشترک ملی در راستای وحدت حقیقی که در ضرورت تسریع در تشکیل شورای ملی جدید بر اساس اصول جدید تجلی می‌یابد، ادامه پیدا خواهد کرد.

هفتم؛ از همه حامیان مقاومت فلسطین بویژه جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله قدردانی می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها