اردنی‌ها خواستار آزادی روزنامه‌نگار باسابقه این کشور شدند

اردنی‌ها خواستار آزادی روزنامه‌نگار باسابقه این کشور شدند
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 21:21

کاربران توئیتر خواستار آزادی «عدنان الروسان» نویسنده و روزنامه نگار اردنی (71 ساله) شدند که دو هفته پیش توسط مقامات اردنی به دلیل نوشتن و انتشار مقالاتی در فیس بوک بازداشت شد.

العالم_اردن

دستگیری عدنان الروسان نویسنده و روزنامه نگار اردنی توسط سرویس های امنیتی به علت انتشار مقاله سیاسی حاوی انتقاد از ملک عبدالله دوم، دولت و رژیم حاکم، الروسان در این کشور واکنش برانگیز شد.

سرویس های امنیتی اردن صبح روز 15 آگوست، الروسان فعال سیاسی را بدون اطلاع به قبلی بازداشت کردند.

الروسان در آخرین مطلب خود قبل از دستگیری، خطاب به شاه اردن در صفحه فیس بوک نوشت: «اردن ملک تو نیست، مال ما اردنی هاست.»

وی در این مقاله، شاه را به خاطر شرایط بد زندگی در این کشور مقصر دانسته و اظهار داشت که شاه در «عدالت برای ستمدیدگان» کوتاهی کرده است.

روسان حدود 37 هزار دنبال کننده در فیس بوک دارد، شمار زیادی از فعالان فضای مجازی، خبرنگاران در یک تظاهرات الکترونیکی عصر شنبه خواستار آزادی الروسان شدند و تاکید کردند که « کلمه، جرم نیست.» و «هر کس حق دارد نظر خود را بیان کند.»

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران مستقر در آمریکا بیانیه ای صادر کرد و گفت: «مقامات اردنی باید فوراً عدنان الروسان را آزاد کنند و هرگونه اتهامی علیه وی را لغو کنند».

احمد حسن الزعبی، روزنامه نگار، در واکنش به دستگیری الروسان در توییتی نوشت: «ما به دفاع از آزادی عقیده و اعتقاد خود به میهن خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: 18 سال است که روزنامه نگار هستم و تاکنون هیچوقت به این اندازه احساس خطر و فشار نمی کردم. برای خودم نمی ترسم . ترس من برای وطن است.»

باسل رفایعه در توئیت خود نوشت: هیچ اردنی درباره دستگیری ها و زندان ها چیزی نگفته است که این همه سوء استفاده، ظلم، بی اعتنایی به ارزش ها و بدنامی اردنی را بطلبد و اقتضا نماید.

پربیننده ترین خبرها