بیش از ۴۰ درصد آمریکایی‌ها جنگ داخلی را محتمل می‌دانند

بیش از ۴۰ درصد آمریکایی‌ها جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 17:18

بیش از ۴۰ درصد مردم آمریکا بر این باورند که جنگ داخلی در این کشور در ده سال آینده دست‌کم تا حدی محتمل است.

العالم_آمریکا

برپایه گزارش وب‌سایت روزنامه گاردین، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز یکشنبه پیش‌بینی کرد که اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پرونده خارج کردن اسناد محرمانه آمریکا از کاخ سفید محکوم شود، این کشور شاهد شورش طرفدارانش خواهد بود.

گراهام به دلیل این اظهارات مورد سرزنش گسترده قرار گرفت. روز دوشنبه، مری مک‌کورد، معاون سابق دادستان کل آمریکا، به سی‌ان‌ان گفت که «این غیرمسئولانه و غیرقابل باور است که یک مقام منتخب آمریکا مجریان قانون و وزارت دادگستری را به دلیل انجام وظایف تهدید کند».

مک‌کورد گفت: ترامپ و گراهام می‌دانند که مردم به حرف آن‌ها گوش می‌کنند و واقعا تجمع و تظاهرات خواهند کرد.

او افزود: واقعه ششم ژانویه (حمله به ساختمان کنگره آمریکا) نتیجه همین تاکتیک‌های دونالد ترامپ و متحدانش بود.

از زمان حمله به ساختمان کنگره، نگرانی‌ها نسبت به خشونت داخلی افزایش یافته است.

با این حال بیشتر کارشناسان باور دارند که یک مناقشه مسلحانه تمام عیار مانند جنگ داخلی آمریکا در سال‌ها ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ هنوز نامحتمل است.

اما بسیاری نگران افزایش تقسیم‌بندی‌های شدید سیاسی و خشونت سیاسی آشکار هستند، خصوصا که جمهوری‌خواهانی که از دروغ‌های تقلب انتخاباتی ترامپ حمایت می‌کنند، نامزد انتخابات کنگره، فرمانداری و پست‌های کلیدی کشور شده‌اند.

ریچل کلینفلد، یک متخصص مناقشات داخلی در بنیاد صلح بین‌المللی کارنگی گفت: کشورهایی با دموکراسی و دولت‌ قدرتمندی مانند آمریکا، درگیر جنگ داخلی نخواهند شد اما اگر نهادهای ما تضعیف شوند، داستان عوض خواهد شد.

در نظرسنجی اکونومیست و یوگاو، ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که از آغاز ۲۰۲۱ خشونت سیاسی افزایش یافته است. ۶۲ درصد آنان هم گفتند که در سال‌های آتی خشونت سیاسی افزایش خواهد یافت.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها