زلنسکی: اوکراین در تمام جبهه ها در حال حمله است

زلنسکی: اوکراین در تمام جبهه ها در حال حمله است
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 10:48

گزارش‌ها از تشدید درگیری‌ها در جنوب اوکراین حکایت دارد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت نیروهای اوکراینی به مواضع روسیه در سراسر جبهه ها حمله کرده‌اند. این در حالی است که روسیه به دلیل نیاز به تعمیر و نگهداری، عرضه گاز از طریق یک خط لوله بزرگ را به آلمان متوقف کرده است.
اوکراین که اکنون به تسلیحات پیشرفته غربی مجهز شده است، این هفته تلاش جدیدی را برای بازپس گیری قلمرو در جنوب آغاز کرد.
زلنسکی که از سربازان روس خواست برای نجات جان خود عقبنشینی کنند، گفت که نیروهای اوکراین در سراسر شرق و جنوب در حال حمله هستند.
زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در روز سه شنبه گفت: «درگیری نظامی فعال اکنون در سراسر خط مقدم در حال انجام است: در جنوب، در منطقه خارکیف، در دونباس».
روسیه بخش‌های وسیعی از جنوب اوکراین را در نزدیکی سواحل دریای سیاه در هفته‌های اولیه جنگ شش ماهه، از جمله در منطقه خرسون، که در شمال شبه جزیره کریمه قرار دارد، تصرف کرد.
اوکراین بازپس گیری این منطقه را برای جلوگیری از تلاش های روسیه به منظور تصرف مناطق بیشتر در غرب که در نهایت می تواند دسترسی کی‌یف را به دریای سیاه قطع کند، ضروری می داند.
دولت اوکراین جزئیات اندکی از این حمله منتشر کرده است.
انگلستان، متحد اوکراین، روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی حملات توپخانه‌ای خود را در سراسر جبهه جنوبی افزایش داده‌اند، اما امکان تأیید میزان پیشروی‌های ارضی این کشور وجود ندارد.
گزارش ها، تصاویر و فیلم های تایید نشده در رسانه های اجتماعی حاکی از آن است که نیروهای اوکراینی ممکن است برخی از روستاها را پس گرفته و برخی از اهداف روسیه را در جنوب منهدم کرده باشند.
با این حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سربازان این کشور نیروهای اوکراینی را متوقف و افزود که یگان‌های پدافند هوایی ده‌ها موشک را در نزدیکی خرسون سرنگون کرده‌اند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت روسیه به طور هدفمند، برنامه‌های خود را در اوکراین به پیش می‌برد.
این در حالی است که قیمت گاز طبیعی در اروپا به بالاترین سطح رسیده است زیرا روسیه تنها با 20 درصد ظرفیت گاز خود را از طریق خط لوله نورد استریم 1 پمپ می کند و دلیل آن مشکلات تجهیزات عنوان شده است.
روز چهارشنبه، بر اساس داده‌های دریافتی از نقاط ورودی که نورد استریم 1 را به شبکه گاز آلمان متصل می‌کند، جریان در خط لوله به آلمان از طریق دریای بالتیک به صفر رسید، زیرا گازپروم روسیه آن را برای تعمیر و نگهداری بسته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها