درخواست همسر اسیر فلسطینی از جامعه جهانی برای آزادی عواوده

درخواست همسر اسیر فلسطینی از جامعه جهانی برای آزادی عواوده
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 13:11

به دنبال مخالفت مجدد دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با آزادی "خلیل عواوده" اسیر فلسطینی از زندان این رژیم، همسر عواوده از جامعه جهانی خواست تا به تل آویو برای آزادی فوری وی فشار بیارود.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش شبکه رادیویی الاقصی، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بار دیگر با آزادی خلیل عواوده، اسیر فلسطینی که در اعتراض به بازداشت اداری و بدون تفهیم اتهام خود، دست به اعتصاب غذا زده مخالفت کرد؛ این درحالی است که اوضاع جسمانی او بسیار وخیم شده است.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست آزادی عواوده اعلام کرد که این دادگاه، یک هیات تجدیدنظر درخصوص حکمی که در ۲۱ آگوست ( اواسط مرداد) صادر شد، نیست و اکنون تیم وکلای مدافع دفاع چیز جدیدی ارایه نکرده است تا حکم تعلیق بازداشت اداری عواوده به حکم آزادی تبدیل شود.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که این پاسخ دادگاه به معنای مخالفت با آزادی خلیل عواوده است.

دلال عواوده ، همسر خلیل عواوده در گفت وگو با شبکه رادیویی الاقصی گفت که تصاویر همسرم امروز در برابر چشمان تمام جهانیان است، از او فقط استخوان مانده و وزنش تنها ۳۸ کیلو گرم است.

وی گفت که اوضاع جسمانی خلیل عواوده بسیار وخیم است.

همسر این اسیر فلسطینی خاطرنشان کرد: همسرم ۶ ماه است که اعتصاب غذا کرده، از موسسات بین المللی می خواهیم که برای آزادی او اقدام فوری انجام دهند. خواسته های همسرم عادلانه است ، او فقط آزادی را می خواهد.

بر اساس این گزارش،خلیل العواوده اخیرا اعلام کرد که حتی اگر گوشت و پوستم آب شود بازداشت اداری را نمی پذیرم.

در فایل صوتی که خانواده عواوده از وی در بیمارستان منتشر کرده است، اسیر فلسطینی تاکید کرد: این جسم که فقط پوست و استخوان مانده است نمایانگر ضعف ملت فلسطین نیست بلکه نشان دهنده چهره واقعی اشغالگران است که ادعا می کنند یک کشور کوچک دموکراتیک هستند، این درحالی است که یک اسیر بدون هیچ اتهامی وجود دارد که در مقابل بازداشت خودسرانه اداری ایستادگی کرد تا با گوشت و خون خود بگوید«نه به بازداشت اداری».

وی گفت که فلسطین آزاد خواهد شد هرچند بهای آن زیاد باشد.

همسر خلیل عواوده نیز پس از منتشر کردن تصویری از وی اعلام کرد: او اعتصاب غذایش را نخواهد شکست تا اینکه آزادیش را بدست بیاورد.

وی گفت: پزشکان نسبت به وضعیت جسمانی خلیل هشدار داده اند اما او به اعتصابش ادامه می دهد، رژیم صهیونیستی نیز فشارهایی را به وی وارد کرده است تا اعتصابش را متوقف کند اما اومصمم است که به هر قیمتی به این وضعیت ادامه دهد.

"دانا بن شمعون" نویسنده و تحلیلگر روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" در همین ارتباط به مقام های این رژیم درباره پیامدها و هزینه های سنگین ادامه اسارت عواوده برای رژیم صهیونیستی هشدار داد و در تویتی نوشت: "اگر عواوده (به ادعای صهیونیستها) به منزله بمبی ساعتی است، توجیهی برای ادامه بازداشت وی وجود دارد اما اگر نیست، باید به فکر مسیر جدیدی برای بستن با درایت این پرونده بود زیرا هزینه بازداشت وی ممکن است گزاف باشد و ممکن است زیان این امر بسیار بیشتر از سود آن باشد."

به رغم اینکه آزادی «العواوده» جزو بندهای توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه بین مقاومت و رژیم صهیونیستی پس از درگیری‌های ۳ روزه اخیر بود، تا این لحظه طرف صهیونیستی حاضر به آزادی او نشده است.

پربیننده ترین خبرها