آمریکا: کار ما با افغانستان هنوز تمام نشده است

آمریکا: کار ما با افغانستان هنوز تمام نشده است
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 19:26

وزیر دفاع آمریکا در اولین سالگرد خروج نیروهای کشورش از افغانستان بیان کرد که "تلاش‌های ضد تروریستی" آمریکا در ارتباط با افغانستان هنوز "تمام نشده است".

العالم_آسیا

به گزارش پایگاه خبری هیل، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی به مناسبت اولین سالگرد خروج نظامیان کشورش از افغانستان گفت کار آمریکا در این کشور هنوز "تمام نشده است".

آستین در یادداشتی که برای پرسنل وزارت دفاع آمریکا فرستاد، ابتدا گفت آمریکا در سال ۲۰۰۱ به افغانستان رفت تا در پاسخ به حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ "یک جنگ ضروری دفاع شخصی را به راه بیندازد".

او اضافه کرد اما از آن زمان تاکنون، به دلیل تلاش‌های وزارت دفاع آمریکا در راستای دفاع از شهروندان در برابر تهدیدات تروریستی، "هیچ دشمنی نتوانسته است دوباره چنین حمله‌ای به وطن ما انجام دهد".

روز سه‌شنبه اولین سالگرد خروج آخرین بخش از سربازان ارتش آمریکا از افغانستان بود، خروجی که به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا پایان داد. این خروج پرآشوب تبدیل به لکه‌ای سیاه در عملکرد دولت بایدن شد و گزارش‌ها فاش کردند آمریکا برای فروپاشی سریع دولت افغانستان و ایجاد شرایط مساعد برای تصرف سریع قدرت توسط طالبان آماده نبود.

وزیر دفاع آمریکا بیان داشت: "با این حال، ما می‌دانیم که این کار انجام نشده است. ما باید تمرکز بی‌امان خود را برای مبارزه با تروریسم حفظ کنیم و ما این کار را می‌کنیم. ما متعهد به حمایت از تلاشی از جانب کلیت دولت آمریکا برای رسیدگی به علل ریشه‌ای افراط‌گرایی خشونت‌آمیز هستیم. هیچکس نباید در عزم دولت آمریکا برای حفظ امنیت مردمش شک کند."

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها