ارسال 40 هزار تن گندم از سوی هند به افغانستان

ارسال 40 هزار تن گندم از سوی هند به افغانستان
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 12:15

مقامات هند اعلام کردند که تاکنون 40 هزار تن گندم را در راستای اهداف بشردوستانه به افغانستان منتقل کردند.

العالم - آسیا

«روچیرا کمبوج» نماینده هند در سازمان ملل طی سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت روابط تاریخی میان کابل و دهلی‌نو، گفت: تاکنون 40 هزار تن گندم از سوی هند برای کمک به مردم افغانستان به این کشور ارسال شده است.

وی افزود: همچنین در کنار کمک‌های غذایی، هند تاکنون چند محموله کمک‌های بشردوستانه دیگر از جمله دارو ، لوازم پزشکی و واکسن کرونا به افغانستان ارسال کرده است.

این دیپلمات هند ادامه داد: برای اطمینان از روند عادلانه توزیع کمک و رسیدن آن به دست نیازمندان افغانستان، دهلی‌نو قراردادی را با سازمان ملل امضا کرده است.

گندم غذای اصلی مردم افغانستان را تشکیل می‌دهد. براساس برآورد، این کشور برای جمعیت ۳۳ میلیونی خود به بیشتر از شش میلیون تُن گندم نیاز دارد.

پیش از این سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرده بود که امنیت غذایی در افغانستان به مرحله فاجعه رسیده و نزدیک به 20 میلیون نفر از جمعیت این کشور با گرسنگی شدید مواجه هستند .

روسیه و اوکراین بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم به بازار جهانی به شمار می‌روند و بروز درگیری نظامی بین این دو کشور موجب شده تا از عرضه میلیون‌ها تن گندم به بازار جهانی جلوگیری شده و قیمت این محصول اساسی غذایی در بازار جهانی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها