آلمان از درآمد مالیات بادآورده برای کاهش قیمت انرژی استفاده می‌کند

آلمان از درآمد مالیات بادآورده برای کاهش قیمت انرژی استفاده می‌کند
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 16:27

صدر اعظم آلمان گفت که دولت این کشور از درآمد مالیات بادآورده برای کاهش بهای نفت و گاز و زغال سنگ برای مصرف کنندگان نهایی استفاده می‌کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز ، اولاف شولتس صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد، استفاده از درآمد مالیات بادآورده برای کاهش هزینه انرژی را به عنوان اقداماتی برای کاهش تاثیر بهای فزاینده انرژی بر جمعیت این کشور اعلام کرده است.

شولتس گفت دولت آلمان قصد دارد برخی از مزایای اجتماعی خاص را به نرخ کنونی یا مورد انتظار تورم در آینده مرتبط کند و ۱.۵ میلیارد یورو به پیشنهاد حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد داد.

این اقدامات بخشی از بسته ۶۵ میلیارد یورویی ائتلاف دولت حاکم در آلمان است که امروز (یکشنبه) برای کمک به شهروندان وشرکت هایی که گرفتار تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا هستند، مورد توافق قرار گرفت.

مالیات بادآورده نرخ بالاتر مالیات بر سودهایی است که در نتیجه یک سود ناگهانی در یک شرکت یا صنعت بدست آمده است و اغلب ناآرامی های ژئوپلتیک، جنگ و بلایای طبیعی باعث افزایش ناگهانی تقاضا یا اختلال در عرضه می شود و سود برخی شرکت ها افزایش می یابد.

بعد از حمله روسیه به اوکراین و همه گیری کرونا شرکت های انرژی از افزایش تقاضا سود بردند.

به گزارش ایرنا، برخی دولت های اروپایی همچون ایتالیا که شاخص تورم در این کشور در ماه آگوست به ۹ درصد رسید برای تامین منابع بسته حمایتی خود به ارزیابی درامد خود از مالیات های بادآورده بر گروه های انرژی که از افزایش قیمت نفت و گاز سود برده اند، روی آورده اند.

در ایتالیا، بر اساس طرح مالیات بادآورده ۲۵ درصدی بر شرکت های انرژی، پیش پرداخت ۴۰ درصدی تا پایان ماه ژوئن پیش بینی شده بود اما هزاران شرکت از پرداخت آن خودداری کرده اند. در نتیجه دولت با کسری در امد احتمالی بیش از ۹ میلیارد یورویی مواجه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها