گزارش العالم از افزایش عملیات ضد صهیونیستی درسال جاری

دوشنبه 14 شهريور 1401 - 17:33

آمارهای رسمی نشان می دهد که عملیات فلسطینی ها علیه نظامیان صهیونیستی و شهرک نشینان در کرانه باختری در مقایسه با سال گذشته ، افزایش قابل ملاحظه داشته است.

العالم فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، ارتش رژیم صهیونیستی آماری را منتشر کرد که نشان می دهد عملیات فلسطینی ها علیه ارتش و شهرک نشینان در کرانه باختری در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه داشته است.

شبکه صهیونیستی «کان»، اعلام کرد: حملات فلسطینی ها از آغاز سال جاری ،‌ حدود ۶۰ درصد درمقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

طبق این آمار ، ‌۹۱ عملیات ضد صهیونیستی اجرا شده است که ۱۶ مورد آن علیه شهرک نشینان و ۷۵ مورد آن علیه ارتش بوده است اما درسال ۲۰۲۲ که هنوز به پایان نرسیده است ، تا کنون بیش از ۱۵۰ حمله روی داده که ۱۹ مورد آن علیه شهرک نشینان و بیش از ۱۳۰ مورد آن علیه ارتش روی داده است.

بنا به اعلام شبکه کان ، این عملیات،‌ شامل پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف نشده،‌ بلکه شامل تیراندازی می شود که نیروهای ارتش را در ورودهای شهرها و روستاها هدف قرار می دهد.

به دنبال انتشار این آمارها،‌ نیروهای اشغالگر حالت آماده باش را تشدید کردند ودرعملیات اخیر ،‌۶ نظامی و یک شهرک نشین زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم است.

دیروز چهار نظامی اسرائیلی بر اثر شلیک بمب به منطقه ای نزدیک روستای النبی صالح در شمال غرب رام الله زخمی شدند.

با توجه به این عملیات ، مقامات نظامی اسرائیلی پیش بینی می کنند که اوضاع متشنج تر شود و تعداد تیراندازی ها بیشتر شود.

مقامات نظامی صهیونیست بیم آن دارند که این عملیات به مناطق دیگری که مناطق امن و آرامش خوانده می شود ،‌مانند دره اردن و جنوب کرانه باختری گسترش یابد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز دستور داده که بازداشت ها و یورش ها و حمله به جوانان در شهرهای فلسطینی ادامه پیدا کند.

درگیری ها و حمله به جوانان فلسطینی درکرانه باختری به مساله ای عادی و روزمره تبدیل شده است و اخرین مورد آن شهادت محمد زکارنه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در قباطیا درجنوب جنین بود که به دنبال یورش نیروهای صهیونیست اتفاق افتاد.

پربیننده ترین خبرها