وال‌استریت ژورنال مدعی شد؛

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به ایران!

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به ایران!
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 18:28

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی در تل‌آویو فاش کرد که دولت آمریکا به رژیم اسرائیل وعده داد که در حمله به برنامه هسته‌ای ایران و یا حمله به اهداف ایرانی در سوریه، حتی بعد از احیای توافق برجام، محدودیت نخواهد داشت.

العالم- ایران

به گزارش العالم، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به افزایش فشار رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا در‌باره پرونده مذاکرات هسته‌ای ایران، نوشت دولت "یائیر لاپید" نخست‌وزیر اسرائیل در این فشارها بر حق این رژیم برای حمله به اهداف ایرانی حتی پس از امضای توافق نهایی در وین اصرار می‌کند.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد اسرائیلی در این زمینه تصریح ‌کرده است "جو‌ بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با یائیر لاپید، بر حق "دفاع بدون محدودیت" اسرائیل از خود تأکید کرده است.

به ادعای این روزنامه، مقامات آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود وعده داده‌اند که اسرائیل در انجام حمله به مراکز هسته‌ای ایران و‌ یا حمله به اهداف ایرانی در سوریه محدودیت نخواهد داشت.

در حالی‌که مذاکرات بین تهران و‌ واشنگتن برای احیای برجام ادامه دارد، تل‌آویو در تلاش است تا آمریکا در این مذاکرات کمترین امتیاز را به طرف ایرانی پیشنهاد دهد. مقامات اسرائیلی از پیش‌نویس کنونی مذاکرات که توسط اتحادیه اروپا تهیه شده است، راضی نیستند. ‏

به همین منظور، "دیوید بارنیا" رئیس موساد عازم واشنگتن شده تا آخرین تلاش‌های خود‌ برای تغییر مسیر مذاکرات وین را انجام دهد.

وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام اسرائیلی خبر داده است که بارنیا در سفر خود به واشنگتن، با قانون‌گذاران آمریکایی دیدار و برای عدم امضای توافق نهایی با ایران، لابی‌گری خواهد کرد. به گفته این مقام اسرائیلی، این دیدارها پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از برخی منابع نوشته است که دولت بایدن در طول مذاکرات وین، اسرائیل را از نزدیک در جریان جزئیات این گفت‌وگوها قرار داده است.

در همین زمینه یک‌‌ مقام‌ ارشد اسرائیلی دیگر به این‌ روزنامه آمریکایی گفته دولت بایدن با شروط ایران درباره آژانس موافقت کرده است.

پربیننده ترین خبرها