واکنش آمریکا به پاسخ ایران به اتحادیه اروپا

واکنش آمریکا به پاسخ ایران به اتحادیه اروپا
جمعه 11 شهريور 1401 - 10:27

ساعاتی پس از ارائه پاسخ ایران به اتحادیه اروپا، واشنگتن که عموماً تلاش دارد توپ را در موضوع مذاکرات وین در زمین ایران بیاندازد، مدعی شد که پاسخ ایران سازنده نبوده است.

العالم _ آمریکا

با وجود اینکه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه نظرات سازنده‌ای را به پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی در مذاکرات رفع تحریم‌ها به اتحادیه اروپا ارسال کرد،‌ اما واشنگتن بار دیگر به ادبیات همیشگی برای سلب مسئولیت کردن از خود متوسل شد.

«وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود.

به نوشته وبگاه شبکه «بلومبرگ»، پاتل با صدور بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد: «ما در حال مطالعه و بررسی [نظرات ایران] هستیم و از طریق اتحادیه اروپا نیز پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه این [پاسخ ایران] سازنده نبود».

بامداد امروز (جمعه) بود که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد و گفت: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز روز گذشته در ادامه تلاش کشورهای غربی برای افزایش فشار افکار عمومی علیه ایران جهت پذیرش توافق در مذاکرات وین، آنهم بدون دریافت تضمین معتبر از سوی این کشورها، ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی، توافقی با ایران بر سر مذاکرات رفع تحریم‌ها و توافق هسته‌ای حاصل شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها