رژیم اشغالگر در صورت اقدام نظامی علیه فلسطینیان، دچار تلفات بزرگ انسانی خواهد شد

رژیم اشغالگر در صورت اقدام نظامی علیه فلسطینیان، دچار تلفات بزرگ انسانی خواهد شد
شنبه 19 شهريور 1401 - 22:52

مدیر مرکز مطالعات "المسار" اظهار داشت که رژیم اشغالگر گام‌هایی برای عملیاتی جدید برمی‌دارد ولی اینکه این عملیات چگونه و با چه هدفی انجام خواهد شد، هنوز مشخص نیست.

العالم- فلسطین اشغالی

"نهاد ابوغوش" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تصریح کرد چالش رژیم اسرائیل این است که این رژیم ده‌ها بار دست به چنین عملیاتی می‌زند و به شهرها و روستاها یورش برده، افراد را ترور و خانه‌ها را ویران می‌کند.

این کارشناس سیاسی افزود اسرائیل همین چند روز پیش با حدود ۲ هزار نظامی و بیش از یکصد خودروی زرهی و نفربر به شهر "جنین" یورش برد تا یک واحد مسکونی در یکی از محله‌ها را که متعلق به خانواده شهید "رعد حازم" است، ویران کند.

نهاد ابوغوش خاطرنشان کرد هدف این عملیات مشخص نیست و آیا اینکه این عملیات ترور جوانان مسلح و یا بازداشت افراد وابسته به گروه‌های مقاومت است یا خیر. در هر صورت پاسخ مقاومت به آن، خشن و تند خواهد بود و تلفات انسانی بزرگی به ارتش اشغالگر وارد خواهد کرد.

مدیر مرکز مطالعات المصار تاکید کرد که کابینه اشغالگر چنین مساله ای را قبل از انتخابات نمی‌خواهد و به همین دلیل آنها عملیاتی شبیه به عملیات سال 2001 را در دست بررسی دارند؛ عملیاتی که طی آن، ارتش اشغالگر متحمل خسارات سنگینی به خصوص در جنین شد.

پربیننده ترین خبرها