لاوروف به گوترش درباره انجام وظایفش تذکر داد

لاوروف به گوترش درباره انجام وظایفش تذکر داد
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 11:11

لاوروف با یادآوری وظیفه دبیرکل سازمان ملل خطاب به وی گفت که دبیرکل سازمان ملل موظف به تضمین حضور همه نمایندگان کشورها در نشست‌های مجمع عمومی است.

العالم - اروپا

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به شبکه روسی 1 گفت: آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل موظف به تضمین شرکت همه نمایندگان کشوها در نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل هستند.

لاوروف با یادآوری این نکته که آمریکا هنوز برای هیات اعزامی روسیه به مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر نکرده، گفت: دبیر کل سازمان ملل موظف است شرکت همه هیاتهای اعزامی را تضمین کند. او موظف است از مشارکت همه هیات‌ها در رویدادهای سازمان ملل اطمینان حاصل کند، از جمله، البته نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام اینکه از همکارانش خواسته تا به آمریکا یادآور نشوند که هیات روسیه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به ویزا نیاز دارد، تاکید کرد، هنوز کمی زمان باقی است.

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل 13 سپتامبر (22 شهریور) سال جاری میلادی در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز می‌شود و مذاکرات عمومی قرار است از 20 سپتامبر (29 شهریور) آغاز شوند. تا امروز آمریکا هنوز هیچ ویزایی برای هیات روسیه و خبرنگاران همراهش صادر نکرده است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در آمریکا هفته گذشته از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد تا به دولت آمریکا صدور به موقع ویزا برای هیات‌ روسیه و خبرنگاران همراهش را که قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند، تاکید کند.

پس از آن استفان دو جاریک، سخنگوی گوترش اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل موضوع صدور ویزا برای هیات روسیه به منظور شرکت در رویدادهای سازمان ملل را با تعدادی از مقامات ارشد آمریکا در میان گذاشته است.

این نخستین رسوایی درباره اکراه آمریکا برای صدور ویزا برای مقامات و دیپلمات‌های روس در سال جاری میلادی نیست. در ژوئیه سال جاری میلادی واشنگتن از صدور ویزا برای آندری کروتسکیخ، مدیر بخش امنیت اطلاعات بین المللی وزارت خارجه روسیه امتناع کرد. مسکو بارها از سازمان ملل خواسته تا این موضوع را حل کند و از آمریکا بخواهد مانع شرکت دیپلمات‌های روس در رویدادهای بین‌المللی نشود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها