امیرعبداللهیان: در گفت‌وگو برای حفظ منافع و عزت مردم، لکنت زبان نخواهیم داشت

امیرعبداللهیان: در گفت‌وگو برای حفظ منافع و عزت مردم، لکنت زبان نخواهیم داشت
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 11:56

وزیر امور خارجه در دیدار مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان این‌که در گفت‌وگو برای حفظ منافع و عزت مردم، لکنت زبان نخواهیم داشت، گفت: قرار بود سند ٢٠٣٠ در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد، اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت‌های فرهنگی کشورها آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است.

العالم_ایران

خانم «گلدا الخوری» مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو امروز (سه‌شنبه) ۲۲ شهریور ماه در آغاز ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و روانامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تبریک و آرزوی موفقیت برای مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو، رابطه جمهوری اسلامی ایران و یونسکو به ویژه در حوزه‌هایی چون ثبت میراث فرهنگی را نزدیک خواند و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های آموزش، آموزش عالی و فناوری به ویژه در حوزه بانوان ایرانی را مثال زدنی عنوان کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به سند ٢٠٣٠ افزود: قرار بود این سند در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت‌های فرهنگی کشورها آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است و از این رو جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می‌کند.

خانم گلدا الخوری نیز در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌های خود، وعده داد حداکثر تلاشش را برای ارتقای جایگاه این دفتر منطقه‌ای به عمل آورد.

دفتر منطقه‌ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد - یونسکو در ایران هماهنگی فعالیت‌های یونسکو در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان را برعهده دارد.

در گفت‌وگو برای حفظ منافع و عزت مردم، لکنت زبان نخواهیم داشت

امیرعبداللهیان همچنین در صفحه اینستاگرامش درباره این دیدار نوشت: امروز خانم گلدا الخوری در آغاز ماموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با من دیدار کرد.ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای خانم الخوری، به ایشان گفتم رابطه کشورمان و یونسکو به ویژه در حوزه‌هایی چون ثبت میراث فرهنگی نزدیک است و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های آموزش، آموزش عالی و فناوری به ویژه در حوزه بانوان ایرانی مثال زدنی است.

وی افزود: ما در گفت‌وگو برای حفظ منافع و عزت مردم، لکنت زبان نخواهیم داشت. با اشاره به سند ٢٠٣٠ به ایشان گفتم، قرار بود این سند در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد، اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت‌های فرهنگی کشورها آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است و از این رو جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می‌کند. خانم گلدا الخوری نیز در این دیدار شرحی از برنامه‌های خود برای دفتر را ارائه و وعده داد حداکثر تلاش خویش را برای ارتقای جایگاه این دفتر منطقه‌ای به عمل آورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها