ارتش قطر به دو کشتی جنگی مجهز شد + تصاویر

ارتش قطر به دو کشتی جنگی مجهز شد + تصاویر
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 19:14

نیروی دریایی ارتش قطر یک ناوچه سبک و یک شناورگشتی از یک شرکت ایتالیایی تحویل گرفت.

العالم - آسیا

دیوان امیری قطر از تحویل یک فروند ناوچه سبک کلاس «کورویت» به نام «الزباره» و یک فروند شناور گشتی به نام «مشیرب» از شرکت «وینکانتری» ایتالیا خبر داد.

به نوشته الجزیره، در مراسم الحالق این دو کشتی جنگی به نیروی دریایی قطر در پایگاه دریایی «ام الحول»، «تمیم بن حمد آل خلیفه» امیر قطر و «خالد العطیه» وزیر دفاع این کشور حضور داشتند.

امیر قطر در این مراسم از بخش‌های مختلف دو کشتی جنگی دیدن کرد و از مشخصات آن مطلع شد.

شرکت وینکانتری ایتالیا که متخصص در ساخت کشتی‌ است، در ماه ژانویه از تحویل یک شناگر گشتی «مشیرب» و در ماه آوریل از تحویل دومین ناوچه سبک «الزباره» به قطر خبر داد. قطر چهار فروند از این ناوچه را به این شرکت ایتالیایی سفارش داده و اولین فروند را در اکتبر سال گذشته میلادی تحویل گرفت.

ارزش کل قراردادی که وزارت دفاع قطر در سال ۲۰۱۶ با این شرکت ایتالیایی برای ساخت انواع کشتی جنگی منعقد کرد، پنج میلیارد یورو، ذکر شده است.

شناور گشتی «مشیرب» ۶۳ متر طول و ۹.۲ متر عرض دارد و سرعت آن به ۳۰ گره دریایی (معادل ۵۵.۵ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد و ۳۸ سرنشین می‌تواند داشته باشد.

اما در مورد ناوچه سبک «الزباره»، این کشتی ۱۰۷ متر طول و ۱۴.۷ متر عرض دارد و می‌تواند با سرعت ۲۸ گره دریایی (۵۱.۸ کیلومتر بر ساعت) حرکت کرده و ۱۱۲ خدمه در خود جای می‌دهد.

قطر

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها