متوقف شدن رژیم صهیونیستی در مقابل خط قرمز سید حسن نصرالله

متوقف شدن رژیم صهیونیستی در مقابل خط قرمز سید حسن نصرالله
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 21:02

کارشناسان و ناظران بر این باورند که خطوط قرمزی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی‌ خود تعیین کرد، زمینه‌های شکست رژیم اشغالگر را مهیا و مشخص می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

پژوهشگران امور راهبردی می گویند که رژیم صهیونیستی در طول سالیان متمادی تلاش کرده است شهروندان عرب به ویژه فلسطینی ها را به سمت از دست دادن امید سوق دهد و با حفظ قدرت خود همچنان در صحنه باشد تا ملت ها را وادار کند حقوق غصب شده در فلسطین، سوریه یا لبنان را فراموش کنند.

محققان امور استراتژیک می گویند رژیم اشغالگر صهیونیستی در این سیاست اشتباه می کند زیرا نمی تواند تاریخ را درست بخواند، ملت های عرب می‌توانند از طریق بلوغ مقاومت، اتحاد بین عناصر محور مقاومت و شاخه های آن و اجماع میان آنها جان دوباره گیرد و به اهداف خود در این محور دست یابد.

محققان توضیح می‌دهند که سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود به موضوع میدان کاریش اشاره کرد و تاکید بر این نکته ضروری است که رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل موضع صریح حزب الله و خط قرمزی که نصرالله برای رژیم اشغالگر در این زمینه ترسیم کرد، هنوز نتوانسته در این میدان اکتشاف گاز انجام دهد.

سیاستمداران سيد حسن نصرالله را در كارهای سیاسی و مقاومتی منحصر به فرد می‌دانند و بر این اعتقاد هستند که سید مقاومت از اعتبار ويژه و استثنايي برخوردار است و از معدود مردان سياست و مقاومت در لبنان است كه فرزندش در این راه شهيد شده است، برعکس برخی رهبران چپ یا راست که فرزند دیگران را قربانی می کنند اما همزمان فرزندان خودشان در بهترین دانشگاه های دنیا درس می خوانند.

پژوهشگران سیاسی تأکید می‌کنند که مقاومت لبنان به پیروزی بی‌سابقه‌ای در تاریخ بشر دست یافته است، در تمام تجربیات انقلابی مانند چگوارا در کوبا، ویتنام، ارتش سرخ و غیره، جنایات زیادی در جریان عملیات‌های آنها انجام شد اما این امر بر مقاومت لبنان صدق نمی‌کند.

پژوهشگران سیاسی تأکید می‌کنند که وقتی مقاومت در لبنان به پیروزی رسید، به خانواده‌ها، فرهنگ و سنت‌های آنها احترام گذاشت و امتیازات اساسی داد. وی مطرح کرد که برخی مزدوران با این که در اسرائیل هستند، همچنان حقوق ارتش لبنان را دریافت می کنند، در حالی که اسرای مقاومت که از زندان ها آزاد شده بودند، حقوقی نداشتند و هیچ مرکز حمایتی در کشور هم وجود نداشت تا نیازهای آنها را تامین کند.

در کتاب سیاستمداران توضیح داده شده است که مقاومت در امر فرهنگ زندگی، ارزش های انسانی و اجتماعی، تلاش برای جامعه، احقاق حقوق و منافع مردم و عدم ارتکاب خطای شرم آور، سزاوار بیش از پنج ستاره بلکه ده ستاره است.

پژوهشگران سیاسی خاطر نشان می کنند که هیچ مقاومتی به پاکی مقاومت لبنان در همه سطوح وجود ندارد. هرگز متهم به میهن پرستی، سوسیالیسم نشد و دامان ایمان، پاکدستی و عملکردش آلوده نشد.

نیسندگان در زمینه امور سیاسی به جنگ ژوئیه اشاره می کنند که اعضای مقاومت مجبور شدند وارد برخی خانه ها شوند و از برخی خوراکی ها مانند مربا که در خانه بود بخورند، نیروهای مقاومت روی کاغذ می نوشتند که مجبوریم از خانه شما غذا بخوریم و بعداً جبران خواهیم کرد.

برخی مسئولان در جنبش جهاد اسلامی می گویند: محور مقاومت هم اکنون در آمادگی کامل است و حامل امید، خوش بینی و پیام های فراوانی برای آزادگان ملت است و این دقیقا همان چیزی است که دشمن صهیونیستی را نگران کرده است.

مسئولان تاکید می کنند که محور مقاومت در نبرد قدس ثابت کرد که در آمادگی کامل قرار دارد و آماده فتح این جبهه هاست و پیام خود را با روند وحدت میدان ها رسانده است.

امروز سید حسن نصرالله و مقاومت فلسطین بر یکی بودن بدنه مقاومت تاکید می کنند. بدنه ای که با پروژه استکبار در منطقه مواجه است که هدف آن تجزیه همه کشورهای عربی و تقسیم منابع آنهاست.

پربیننده ترین خبرها