تیراندازی رژیم صهیونیستی به سوی سوری ها در مرز جولان اشغالی

تیراندازی رژیم صهیونیستی به سوی سوری ها در مرز جولان اشغالی
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 14:05

ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز (دوشنبه) به تیراندازی در مرز جولان اشغالی به سمت چند نفر در خاک سوریه مبادرت کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه هفت رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد: ارتش اسرائیل به سمت یک فرد که به حصار مرزی جولان از جانب خاک سوریه نزدیک شد، تیراندازی کرد.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از نزدیک شدن چهار نفر به حصار مرزی در جولان اشغالی خبر داد و نوشت: یک مرد سوری صبح روز دوشنبه پس از نزدیک شدن به مرز با اسرائیل در بلندی های جولان بر اثر شلیک نیروهای ارتش اسرائیل مجروح شد.

این روزنامه افزود: این مرد به همراه سه نفر دیگر، به حصار مرزی نزدیک شده و اشیایی را به سمت مرز پرتاب کرده بود.

"آوی ادرعی" سخنگوی وزارت جنگ رژیم اسرائیل نیز از تیراندازی نیروهای این رژیم به سمت این افراد و در عین حال تلاش برای بازداشت آنها سخن گفت و افزود: بر اثر این تیراندازی یکی از این افراد مجروح و برای انجام اقدامات درمانی، با بالگرد به مرکز درمانی "پوریاه" منتقل شد.

بر اساس گزارش ها، این فرد از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در وضعیت وخیم و ناپایداری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، منطقه جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» در جنوب غرب سوریه است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ به صورت غیرقانونی بخشی از آن را ضمیمه خود کرد، اما جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام تجاوزکارانه را به‌رسمیت نشناخته است.

شمار ساکنان جولان اشغالی سوری به حدود ۲۱ هزار نفر می‌رسد که در چهار روستای باقیمانده سوریه پس از اشغال این فلات یعنی «مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده» ساکن بوده و با طرح‌های متوالی اشغالگران صهیونیست برای سلطه بر این اراضی و یهودی‌سازی آن با توسل به زور، مواجه هستند.

اهالی منطقه جولان اشغالی سوریه بر مبارزه با اشغالگران و آزادسازی سرزمین خود از دست صهیونیست ها تاکید دارند.

پربیننده ترین خبرها