نیروهای یمنی: کشور در انقلاب 21 سپتامبر به استقلال سیاسی دست یافت

سه شنبه 29 شهريور 1401 - 23:16

هشتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر در یمن در صحنه ای متفاوت در حال وقوع است که نشان دهنده ابعاد موفقیت نیروهای انقلاب را در زمینه سرنگونی سرپرستی بر یمن و استقلال حاکمیتی آن و تغییر معادله نظامی به نفع صنعا، نشان می دهد.

العالم - یمن

نیروهای یمنی معتقدند که انقلاب، توطئه‌ها علیه توانایی‌ها و امنیت یمن را خنثی کرد و همچنان فلسطین قطب‌نما یمن است.

در هشتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر در یمن صحنه‌ای بسیار متفاوت پدید آمد، این انقلاب توسط جنبش انصارالله با حمایت نیروهای سیاسی و ائتلاف های مردمی در سال 2014 رهبری شد که امروز نقطه محوری در سرنگونی قیمومیت بر یمن و رهایی آن از وابستگی خارج از کشور بود.

حزام اسد یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله به شبکه العالم گفت: انقلاب شکوهمند 21 سپتامبر حاکمیت و قیمومیتی را که بر سینه مردم یمن و بر سینه این کشور نشسته بود، لغو کرد. سفارت های آمریکا و عربستان سعودی در تصمیم‌گیری‌ها برای یمن ورود می‌کردند.

نیروهای یمنی معتقدند که انقلاب 21 سپتامبر صحنه سیاسی این کشور را تغییر داد و برنامه‌های احزاب بر ضد توانایی‌ها و امنیت یمن را خنثی کرد. همچنین استقلال سیاسی یمن و تحکیم مشارکت ملی حاصل شد.

یمن در هشت سال گذشته شاهد اتفاقات بسیاری بوده است که بارزترین آنها تغییر معادله نظامی به نفع صنعا بود که با برتری خود در نبرد چند ساله علیه عربستان و متحدانش توانست در عرصه میدانی و توسعه توان نظامی خود علاوه بر موفقیت در تسلیحات، صنعتی سازی توان نظامی و ایجاد ارتش یکپارچه ملی قابلیت های خود را نشان دهد.

این اهداف نظامی انقلاب، به عقیده نیروهای این انقلاب، تنها بخشی از اهداف متعدد نظامی، سیاسی و اقتصادی است که آنها به دنبال تحقق آن هستند و تأکید می کنند که انقلاب به سمت تحولات ریشه ای در همه سطوح در حال حرکت است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها