اوکراین: هرگز با ضرب‌الاجل‌های روسیه موافقت نخواهیم کرد

اوکراین: هرگز با ضرب‌الاجل‌های روسیه موافقت نخواهیم کرد
چهارشنبه 6 مهر 1401 - 13:18

مقامات مناطق جدایی‌طلب اوکراین از ولادیمیر پوتین خواسته اند تا آنها را به روسیه ضمیمه کند.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد آرای همه‌پرسی‌های انجام‌شده در چهار منطقه اوکراین برای پیوستن به روسیه «باطل و بی‌ارزش» است و کی‌یف به تلاش‌ها برای آزادسازی سرزمین‌های اوکراین ادامه خواهد داد.
وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور هرگز با ضرب‌الاجل‌های روسیه موافقت نخواهد کرد و از شرکای بین‌المللی خود خواست تحریم‌های سخت‌گیرانه جدیدی علیه مسکو اعمال کنند و کمک‌های نظامی بیشتری را در اختیار کی‌یف قرار دهند.
در این بیانیه ادعا شده است: «اجبار مردم در این مناطق به پر کردن چند برگه به اجبار لوله تفنگ، جنایت دیگری است که روسیه در جریان تجاوز به اوکراین انجام داده است.»
این بیانیه رفراندوم‌های سازمان‌دهی شده توسط روسیه را ساختگی توصیف کرد و افزود آنها «هیچ ارتباطی با حق اراده» مستقل» ندارند و هیچ پیامدی برای «سیستم اداری-سرزمینی و مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی» اوکراین به همراه نخواهند داشت.
در این بیانیه آمده است: «اوکراین و جامعه بین‌الملل این گونه اقدامات روسیه را محکوم می‌کنند و آن را پوچ و بی‌ارزش می‌دانند. ... اوکراین حق دارد تمامیت ارضی خود را با ابزارهای نظامی و دیپلماتیک بازگرداند و به آزادسازی مناطق موقتاً اشغال شده ادامه خواهد داد. اوکراین هرگز با ضرب‌الاجل‌های روسیه موافقت نخواهد کرد. تلاش های مسکو برای ایجاد خطوط جدایی جدید یا تضعیف حمایت بین المللی از اوکراین محکوم به شکست است.»
این در حالی است که مقامات مناطق جدایی‌طلب اوکراین گفته‌اند از ولادیمیر پوتین می‌خواهند تا آنها را به روسیه ضمیمه کند.

پربیننده ترین خبرها