اعتصاب فراگیر در کرانه باختری در اعتراض به تجاوزات اشغالگران صهیونیست

اعتصاب فراگیر در کرانه باختری در اعتراض به تجاوزات اشغالگران صهیونیست
پنج‌شنبه 7 مهر 1401 - 14:28

برخی استان‌های کرانه باختری اشغالی در سوگ چهار شهید مقاومت که در نتیجه تجاوز اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه جنین به شهادت رسیدند، امروز (پنجشنبه) برای دومین روز متوالی صحنه اعتصاب فراگیر است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العربی الجدید، مغازه ها در جنین از صبح امروز (پنجشنبه) درهای خود را بسته‌اند و اعتصاب تجاری فراگیر و سوگواری همه شهر جنین، شهرک‌ها و روستاهای آن را فراگرفته است.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی روز چهارشنبه چهار جوان فلسطینی را طی یورش به شهر و اردوگاه جنین به شهادت رساندند. در این درگیری‌ها ۴۴ فلسطینی مجروح شدند.

در پی آن، مناطق مختلفی از کرانه باختری از جمله قدس شاهد درگیری‌هایی میان جوانان و نظامیان اشغالگر بود که موجب زخمی و بازداشت چند تن شده است.

به گزارش المنار، سندیکای وکلای فلسطینی امروز پنجشنبه با دعوت از وکلا برای مشارکت در فعالیت‌های ملی، تصمیم به تعلیق فعالیت همه جانبه گرفت. همچنین از برگزاری تجمعی در حمایت از زندانیان اعتصاب کننده و بیمار در روز یکشنبه هفته آینده در مقابل همه دادگاه‌ها خبر داد که در حمایت از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران و در پشتیبانی از جنین است.

همچنین در جنین، اعتصاب فراگیر در شهر و اردوگاه آن و عزای عمومی استان در محکومیت جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین به ویژه تجاوزات وحشیانه علیه جنین اعلام شد.

در نابلس، طوباس، طولکرم و بیت لحم نیز اعتصاب و سوگواری برای شهدای جنین اعلام شده است.

اعتصاب‌ها در محکومیت جنایت وحشیانه اشغالگران علیه برخی جوانان در جنین، تمامی جوانب زندگی به جز بخش پزشکی را دربرگرفته است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها