رژیم صهیونیستی آزمایش پمپاژ معکوس گاز در میدان گازی کاریش را انجام داد

رژیم صهیونیستی آزمایش پمپاژ معکوس گاز در میدان گازی کاریش را انجام داد
يکشنبه 17 مهر 1401 - 15:42

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که شرکت نفت و گاز "انرژین" به طور آزمایشی پمپاژ گازی معکوس در میدان گازی مورد مناقشه را انجام داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش سایت "والاه" رژیم صهیونیستی، شرکت «انرژین» پمپاژ معکوس گاز از ساحل فلسطین اشغالی به سمت میدان کاریش را به منظور آزمایش لوله ها آغاز کرد.

برپایه این گزارش، پمپاژ معکوس گاز برای آن انجام شده است که به منزله مقدمه ای برای استخراج گاز از این میدان گازی به شمار نیاید و باعث تنش با لبنان نشود زیرا این کشور تاکید کرده است که تا به حقوق گازی و دریایی خود نرسد، تل آویو نباید از این حوزه گازی استخراج کند.

شیخ محمد یزبک عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان پیش از این اعلام کرده بود که تا قبل از تحقق یافتن خواسته های لبنان، هیچ گونه گازی از سکوهای کاریش استخراج نخواهد شد.

وی در واکنش به اعلام مخالفت رژیم اسرائیل با ملاحظات لبنان برای اصلاح پیش نویس پیشنهادی و تهدید به استخراج گاز از کاریش و بروز جنگ و اعلام آماده باش صهیونیستها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی گفت: پاسخ ما روشن است، استخراجی قبل از تحقق مطالبات لبنان در کار نخواهد بود، خواهان جنگ نیستیم اما اگر چنین جنگی تحمیل شود، ما مرد جنگیم.

"آموس هوکشتاین" میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی پیش نویس توافقی را به لبنان و رژیم صهیونیستی در این باره ارایه کرده است. مقامات لبنانی طی روزهای گذشته به بررسی این پیشنهاد پرداخته و در موضعگیری یکپارچه و واحد، ملاحظات خود را درباره آن به هوکشتاین ارایه داده اند. لبنان تاکید کرده است که از خواسته های خود در ارتباط با این پرونده و ملاحظات خود درقبال پیش نویس یاد شده عقب نشینی نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها