نگاه مثبت سوریه به تغییرات در وزارت خارجه ترکیه

نگاه مثبت سوریه به تغییرات در وزارت خارجه ترکیه
يکشنبه 17 مهر 1401 - 22:44

یک رسانه سوری، تغییر مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه را نشانه مثبتی توصیف کرد که نشانگر تلاش آنکارا برای نزدیک شدن به دمشق دارد.

العالم - سوریه

روزنامه سوری الوطن به نقل از کارشناس امور سوریه خبر داد، تغییر مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه گامی مثبت در راستای حمایت از نزیکی با دمشق محسوب می‌شود.

این رسانه سوری به نقل از کارشناسان امور سوریه در ترکیه خبر داد، تغییر هر سه مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه که در چارچوب نقل و انتقال دیپلمات‌ها انجام گرفته است، نشانگر برداشته شدن گامی مثبت از سوی دولت ترکیه برای نزدیکی با دمشق تفسیر شده و می‌تواند به عنوان یک حسن نیت جهت ارائه به دولت سوریه تفسیر شود.

در ادامه گزارش روزنامه الوطن، پنج شنبه گذشته سه مسئول اصلی پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه یعنی سادات اونال معاون وزیر خارجه، که به عنوان شخص شماره یک این پرونده محسوب می‌شود، به عنوان سفیر و نماینده دائم کشورش در سازمان ملل متحد منصوب شد، اردم اوزان که شخص شماره 2 این پرونده بود نیز به عنوان سفیر ترکیه به امان پایتخت اردن رفت و سلجوق اونال که بعد از آنها شخص شمار 3 این پرونده دسته بندی می‌شد نیز از سوی کشورش به عنوان سفیر ترکیه به لاهه هلند منتقل گردید.

به گفته این کارشناسان با وجود آن که جدول نقل و انتقال دیلپمات‌ها امری عادی و روتین است اما تغییر هر سه شخصیت تاثیر گذار در پرونده سوریه در ساختار وزارت خارجه ترکیه بیانگر تلاش آنکارا برای آغاز فصل جدیدی از روابط با سوریه دارد.

در خبری دیگر هم خبرگزاری سوریه (سانا) خبر داد، بشار اسد رئیس جمهور این کشور، امروز یکشنبه در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) که در دمشق برگزار شده بود شرکت کرد.

این مراسم به دعوت وزارت اوقاف این کشور برگزار و در آن وزیر اوقاف به سخنرانی پرداخت.

بعد از آن شماری از مدعوین با بشار اسد گفتگو کردند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها