علل نگرانی صهیونیست ها از افزایش وضعیت آماده باش

علل نگرانی صهیونیست ها از افزایش وضعیت آماده باش
دوشنبه 18 مهر 1401 - 23:02

کارشناس مسائل "اسرائیل" گفت: افزایش حالت آماده باش به دنبال مخالفت رژیم اشغالگر اسرائیل با ملاحظات لبنان در موضوع ترسیم مرزهای آبی، بر جامعه صهیونیستی تاثیر منفی گذاشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

حسن حجازی در گفتگو با برنامه " العین الاسرائیلیه" در شبکه خبری العالم گفت : وضعیت آماده باش اسرائیل با گذشته تفاوتی نکرده و نقطه نظر بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل درخصوص آماده باش ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل ، نوعی وحشت را درمیان شهرک نشینان ایجاد کرده ولی این مساله بر طرف لبنانی تاثیر نگذاشته است زیرا لبنانی ها دیگر به تهدیدات رژیم اشغالگر اسرائیل توجهی نمی کنند، درحالیکه در شهرک های شمالی این تاثیر بسیار منفی بوده و این نگرانی در شوراهای شهرک نشینان به دلیل ترس از واکنش حزب الله مشهود است.

به گفته حجازی، صهیونیست ها از هر نوع واکنش مقاومت در رابطه با میدان کاریش نگران هستند. از این رو ، رژیم اشغالگر می خواهد بگوید که به خط قرمزی که مقاومت از آن سخن گفته است، پایبند است و بدون ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، استخراجی از میدان کاریش صورت نمی گیرد.

وی تاکید کرد که این معادله ای ثابت است که مقاومت آنرا تحمیل کرده است.

این کارشناس مسائل "اسرائیل" اظهار داشت که رژیم صهیونیستی از متشنج شدن اوضاع در رابطه با موضوع ترسیم مرزهای دریایی لبنان نگران است زیرا می داند که حرکت در مسیر استخراج از میدان کاریش و تعرض به حقوق لبنان و به رسمیت نشناختن حق لبنان در خطوط ترسیم مرزها، به رویارویی با مقاومت منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل، نگران است تا اوضاع متشنج تر نشود، نه به خاطر علاقه به صلح بلکه از بیم واکنشی که مقاومت خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها