نافرمانی مدنی در اردوگاه شعفاط و دیگر شهرک‌های قدس اشغالی+ ویدئو

چهارشنبه 20 مهر 1401 - 22:32

همزمان با نافرمانی مدنی در اردوگاه شعفاط و برخی محله‌های قدس اشغالی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی، شهر قدس شاهد درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگری است که در تلاش برای به کنترل گرفتن اوضاع در بحبوحه افزایش عملیات‌های شهادت‌طلبانه، به صورت گسترده در این منطقه مستقر شده‌اند.

العالم- فلسطین

اردوگاه شعفاط و دیگر محله‌های شهر قدس اشغالی در پاسخ به فراخوان نیروهای ملی و اسلامی شهر و در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژيم تل‌آویو علیه اهالی این اردوگاه و شهرک عناتا، امروز شاهد نافرمانی مدنی و اعتصاب فراگیر بودند.

طبق این گزارش، بعد از تیراندازی یک جوان فلسطینی به ایست نظامی شعفاط در شمال شهر قدس و کشته شدن یک نظامی صهیونیست، نیروهای اسرائیلی این اردوگاه و شهرک عناتا را محاصره کردند.

گروه فلسطینی "عرین الاسود" (بیشه شیرها) امروز را روز آماده‌باش و بسیج عمومی و اعتصاب سراسری و درگیری اعلام کرده بود.

عاهد الراشق به خبرنگار تلویزیون العالم گفت: ‌از اردوگاه برای حمایت از این اردوگاه بلند شدند و لغو محاصره آن را خواستار شدند. مردم عزیز فلسطین و اهالی قدس و نیروهای ملی و اسلامی، نافرمانی مدنی در شهر قدس اعلام کرده‌اند تا حمایت‌شان را از اردوگاه شعفاط ابراز کنند.

نیروهای اسرائیلی از شنبه حدود ۱۵۰ هزار فلسطینی را در اردوگاه شعفاط محاصره کرده‌اند و به تجاوزات گسترده علیه شهروندان می‌پردازند. از سوی دیگر عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین علیه نیروهای اسرائیلی ادامه دارد و طی ۲۴ ساعت اخیر یک سرباز اسرائیلی در عملیات تیراندازی در شهر نابلس کشته شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها