ادامه آتش‌بس شکننده در خطوط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

ادامه آتش‌بس شکننده در خطوط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان
شنبه 23 مهر 1401 - 17:37

وزارت‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان بار دیگر همدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی متهم کردند.

العالم - آسیا

وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه بار دیگر ارتش جمهوری آذربایجان را به نقض آتش‌بس در خطوط مرزی و تیراندازی به مواضع نیروهای ارمنستانی متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «پان آرمنیین» وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان بامداد شنبه ۲۴ مهر بار دیگر مواضع ارتش ارمنستان را در شرق خطوط مرزی هدف قرار داد.

وزارت دفاع ارمنستان از آتش متقابل و ثبات نسبی بعد از این تیراندازی‌ها در مواضع مرزی خبر داده است. به گفته شورای امنیت ارمنستان در تازه‌ترین دور درگیری‌ها با باکو بیش از ۲۰۰ نفر کشته یا مفقود شده اند.

تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر در میانه اتهامات پی‌درپی درباره نقض آتش‌بس مرزی که مه ۲۰۲۱ آغاز شد، تشدید شده است. این تنش‌ها بین ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) قبل از دستیابی به آتش‌بس متزلزل با میانجیگری روسیه شدت یافت. هر یک از طرفین دیگری را مقصر تشدید تنش‌ها می‌داند.

این گزارش حاکیست، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز متقابلا نیروهای طرف مقابل را به تیراندازی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان اوائل روز شنبه با استفاده از سلاح هایی با کالیبر مختلف مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در مسیر «حاجیلار» در منطقه لاچین را مورد آتش قرار دادند متقابل این اقدام‌ نیروهای ارمنستانی، یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان اقدامات تلافی جویانه انجام دادند.

در تازه‌ترین تحول در عرصه دیپلماتیک نیز دولتمردان هر دو کشور مدعی رسیدن به صلح با دوام شده‌اند.

رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از تعهد به صلح بلند مدت در قفقاز جنوبی خبر داد و گفت: «ما به صلح بلندمدت متعهد هستیم.»

به گزارش فارس، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان نیز گفته که تا پایان سال میلادی جاری توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها