گزارش العالم از تاثیر مثبت دیدار هیات های صنعا و ریاض بر مذاکرات تمدید آتش بس

گزارش العالم از تاثیر مثبت دیدار هیات های صنعا و ریاض بر مذاکرات تمدید آتش بس
يکشنبه 24 مهر 1401 - 22:47

دیدارهای اخیر هیات صنعا و ریاض پیشرفت مهمی در پرونده اسیران و بازداشت شدگان ایجاد کرده است.

العالم ـ یمن

به گزارش خبرنگار العالم در یمن، طرفهای ذیربط از نتایج مثبت این دیدارها سخن می گویند؛ از جمله امضای آخرین فهرست تبادل اسرا پس از رفع بسیاری از اشکالات در این پرونده و نیز اقدام هیات های یمنی و سعودی به اصلاح بانک اطلاعاتی مربوط به اجرای توافق.

کمیته امور اسیران در صنعا ابراز امیدواری کرد که این اقدام عاملی برای رفع پیچیدگی ها در پرونده اسیران باشد و اینکه دیدارهای مشابهی میان صنعا و دیگر طرفهای یمنی که به گفته مقامات صنعا، در برابر به ثمر رساندن این پرونده انسانی مانع تراشی می کنند، صورت بگیرد.

رهبران صنعا بارها ایجاد وقفه در پرونده اسیران را به اقدامات طرف مقابل و شانه خالی کردن آن از عمل به توافقات صورت گرفته در مذاکرات اردن ارجاع داده اند. اما دیدارهای اخیر میان صنعا و ریاض این بار پرونده اسیران را از حالت رکود خارج کرد که این امر می تواند بازتاب مثبتی بر مذاکرات تمدید آتش بس داشته باشد و موجب اعتمادسازی میان طرفها شود تا در دیگر پرونده ها نیز پیشرفت حاصل گردد.

آتش بسخبرنگار العالم در صنعا گزارش داد که دولت صنعا همواره اعلام کرده که به منظور به ثمر رساندن پرونده اسیران از هیچ تلاشی فروگذار نیست و تاکید می کند که پرونده اسیران یک مساله انسانی است و می بایست از پرونده های سیاسی و نظامی جدا و مستقل باشد.

پربیننده ترین خبرها