فرمانده ارشد روس: وضعیت برای نیروها در اوکراین دشوار است

فرمانده ارشد روس: وضعیت برای نیروها در اوکراین دشوار است
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 08:09

سرگئی سوروویکین وضعیت نیروهای روس را در جنوب و شرق اوکراین «دشوار» توصیف کرد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، فرمانده جدید نیروهای روسیه در اوکراین می‌گوید فشارها از سوی اوکراین برای بازپس گیری مناطق جنوبی و شرقی - که مسکو چند هفته پیش به خاک خود ضمیمه کرد، تشدید شده است.

این در حالی است که رئیس منطقه استراتژیک جنوبی خرسون نیز روز سه شنبه از «جابه جایی سازمان یافته و تدریجی» غیرنظامیان از چهار شهر در رودخانه دنیپرو خبر داد.

سرگئی سوروویکین، ژنرال نیروی هوایی روسیه که اکنون فرماندهی نیروهای روسیه را بر عهده دارد، به شبکه خبری دولتی روسیه 24 گفت: «وضعیت در منطقه عملیات ویژه نظامی را می‌توان متشنج توصیف کرد.»
سوروویکین در مورد خرسون گفت: «وضعیت در این منطقه دشوار است. دشمن به عمد زیرساخت ها و ساختمان های مسکونی در خرسون را مورد حمله قرار می دهد.»

نیروهای روس در خرسون در چند هفته گذشته 20 تا 30 کیلومتر عقب‌نشینی کرده اند و در معرض خطر محاصره شدن در ساحل غربی رودخانه 2200 کیلومتری دنیپرو هستند که اوکراین را به دو نیمه تقسیم می‌کند.
ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورایی که زاپوریژیا را در جنوب اوکراین اداره می کند، نیز گفت نیروهای اوکراین گلوله باران شبانه انرودار، تحت کنترل روسیه - شهری که بسیاری از کارکنان نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در آن زندگی می کنند، را تشدید کرده اند.

او روز چهارشنبه در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نوشت: شلیک توپخانه به حومه شهر اصابت کرده و 10 حمله به اطراف یک نیروگاه حرارتی صورت گرفته است.

رویترز نمی‌تواند به طور مستقل گزارش‌های مرتبط با میدان جنگ را تأیید کند. هر دو کشور اوکراین و روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده اند.

در عین حال، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت انتظار دارد «به زودی» در بحبوحه مذاکرات برای ایجاد یک منطقه حفاظتی امنیتی در اطراف تأسیسات زاپوریژیا، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا، به اوکراین بازگردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها