مشاور «بشار اسد»: باید فریاد اسرای دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی را به جهانیان رساند

مشاور «بشار اسد»: باید فریاد اسرای دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی را به جهانیان رساند
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 08:17

بثنیه شعبان مشاور رسانه‌ای رییس جمهور سوریه گفت که باید صدای اسرای دربند زندان‌های اشغالگران صهیونیستی به تمام جهان برسد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا، شعبان در مراسم همبستگی با اسیران و بازداشتی‌های رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه در سفارت فلسطین در دمشق با عنوان "تجمع حمایت و پشتیبانی از اسرای شجاع ما" برگزار شد، افزود: باید خبر جنایت رژیم صهیونیستی در قبال اسیران به گوش تمام مناطق جهان برسد.

شعبان گفت که آنها تنها از فلسطین دفاع نمی‌کنند، بلکه اقدام آنان، دفاع از تمام شهروندان عرب است.

وی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی به دنبال سلطه بر تمام منطقه است، به همین دلیل هر شهروند عربی باید حامی مسائل اسرا و فلسطین و مقاومت باشد.

شعبان گفت، ما همگی باید بخشی از جنبش مقاومت برای این عزیزان [اسیران دربند فلسطینی] و برای آینده فرزندان و نوادگانمان باشیم.

مشاور اسد تصریح کرد: همه دربرابر مسأله اسیران فلسطینی مسؤولیت داریم و باید رسانه‌ها را برای خدمت به آرمان ملت فلسطین و ملت مقاوم آن بسیج کنیم.

سمیر الرفاعی سفیر فلسطین در دمشق نیز گفت که اشغالگری اسرائیل، بدترین نوع اشغال در تاریخ است و سیاست‌ها و قوانین اعمال شده در زندان‌های آن برای تضعیف سلامت، روان و روحیه اسرا وضع شده است.

وی افزود که این قوانین درواقع تمام کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

طلال ناجی دبیرکل جنبش مردمی آزادسازی فلسطین نیز گفت که شمار افرادی که از سال ۱۹۶۷ میلادی به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده‌اند، از یک میلیون نفر گذشته است.

وی افزود اقدامات خودسرانه و وحشیانه زیادی از سوی اشغالگران صهیونیست درقبال اسیران فلسطینی انجام می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها