2022؛ مرگبارترین سال در اراضی فلسطینی طی 16 سال اخیر

2022؛ مرگبارترین سال در اراضی فلسطینی طی 16 سال اخیر
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 12:11

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی با ارائه گزارشی اعلام کرد، سال 2022 خونبارترین سال در اراضی فلسطینی طی 16 سال اخیر بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«لوسیا المی» (Lucia Elmi) هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی از افزایش اقدامات خشونت‌آمیز و محدودیت‌های اعمال شده در خصوص عبور و مرور در کرانه باختری از جمله قدس شرقی ابراز نگرانی کرد.

‌بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، وی گفت، در سال ۲۰۲۲، دستکم ۱۰۵ فلسطینی از جمله ۲۶ کودک به دست نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند بنابراین ۲۰۲۲، خونبارترین سال از سال ۲۰۰۶ تا کنون بوده است؛ میانگین ماهیانه قربانیان فلسطینی در مقایسه با سال گذشته میلادی ۵۷ درصد افزایش داشته است.

خانم المی در ادامه تعداد صهیونیست‌ها یا خارجی‌های کشته شده در کرانه باختری طی سال ۲۰۲۲ را ۱۷ نفر اعلام کرد.

وی سپس تصریح کرد، تنها از ابتدای اکتبر امسال ۱۵ فلسطینی از جمله ۶ کودک به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس کشته شده‌اند و به نظر نمی‌رسد که قربانیان، تهدیدی ملموس بوده‌اند.

خانم المی در ادامه به محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی در خصوص رفت و آمده در شعفاط، قدس شرقی و نابلس اعمال کرده، اشاره کرد و گفت، این اقدامات، دسترسی بسیاری را به مراقبت‌های آموزشی، بهداشتی و معیشتی محدود کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها