افزایش بهای نفت در آستانه تحریم روسیه و احتمال کاهش عرضه

افزایش بهای نفت در آستانه تحریم روسیه و احتمال کاهش عرضه
دوشنبه 2 آبان 1401 - 09:01

طلای سیاه، نخستین روز از معاملات هفته جاری را با افزایش آغاز کرد.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت در نخستین ساعات معاملات آسیایی در روز دوشنبه افزایش یافت زیرا انتظارات برای کاهش عرضه در آستانه تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه، بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.
صبح امروز، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 54 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 94 دلار و 4 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 51 سنت یا 0.6 درصد افزایش، 85 دلار و 56 سنت معامله شد.
بهای شاخص برنت هفته گذشته با کاهش ارزش دلار و امید به کاهش محدودیت‌های کووید-19 در چین - که به بالا رفتن تقاضا در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان منجر می شود - 2 درصد افزایش یافت.
زمانی که ممنوعیت اتحادیه اروپا بر واردات نفت روسیه در 5 دسامبر اجرایی می شود، انتظار می رود اختلال در عرضه جهانی نفت ایجاد شود. این اتحادیه همچنین قصد دارد واردات محصولات نفتی روسیه را در فوریه سال آینده مسدود کند.
روز یکشنبه، شی جین پینگ سومین دوره رهبری بی سابقه ای را در چین آغاز کرد و جایگاه خود را به عنوان قدرتمندترین حاکم این کشور از زمان مائوتسه تونگ تثبیت کرد.
با این حال، تحلیلگران انتظار هیچ تغییر قابل توجهی در جهت گیری سیاست ها، از جمله استراتژی کوویدِ صفر توسط او ندارند.
با وجود اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از فروش 15 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا خبر داد، بهای برنت هفته گذشته افزایش یافت. این فروش بخشی از رکورد عرضه 180 میلیون بشکه ای است که در ماه می آغاز شد. بایدن افزود هدف او این است که وقتی بهای نفت خام آمریکا به حدود 70 دلار در هر بشکه برسد، ذخایر کشور را دوباره افزایش دهد.

پربیننده ترین خبرها