امید ملت عراق به کابینه السودانی

امید ملت عراق به کابینه السودانی
سه شنبه 3 آبان 1401 - 12:44

صبح امروز هشتگ (#الكابينة_النظيفة) (کابینه پاکدستان) در عراق ترند شد؛ کاربران عراقی از همه گروه های سنی با این هشتگ دیدگاه‌ها و رویکردهای خود را درباره کابینه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مکلف عراق به عنوان کابینه خدمتگذار و ملی و قدرتمندی که قرار است آرزوها و آرمان های ملت عراق را تحقق بخشد، اعلام کردند.

العالم - داغ های مجازی

همه کسانی که نگران آینده عراق هستند، امیدوارند که این کابینه تمام تلاش خود را برای دفاع از این کشور و خدمت به ملت و بازگرداندن امید و اطمینان به فرآیند سیاسی کشور به کار گیرد.

در این بین احمد فواز، نماینده ائتلاف دولت قانون در عراق دیروز دوشنبه درباره تقسیم وزارت خانه ها، اعلام کرد که 12 وزارت خانه به شیعیان و 6 وزارت خانه به کردها و اهل سنت می رسد. وی خاطرنشان کرد که ائتلاف دولت قانون 4 وزارت خانه دارد و امیدوار است این تعداد را به 5 وزارت خانه برساند. کما اینکه نتیجه انتخابات درباره وزارت خانه تعیین کننده است به جز وزارت های دفاع و کشور که انتخاب وزیر برای آنها به نخست وزیر مکلف از اختیارات نخست وزیر مکلف است. وی خاطرنشان کرد که خروج جریان صدر از پارلمان، گروه های سیاسی را با چالشی جدی در خصوص انتخاب کابینه ای قدرتمند برای نجات کشور از بن بست سیاسی، رو به رو کرده است.

در حالی که ملت صبور و نستوه عراق با امیدواری منتظر تشکیل کابینه جدید هستند، ائتلاف الفتح اعلام کرد که اختلافات بین گروه های سیاسی مانع برگزاری جلسه تشکیل کابینه نمی شود.

همزمان عمار حکیم، رئیس ائتلاف نیروهای دولت ملی از همه گروه های سیاسی خواست از کابینه محمد شیاع السودانی حمایت کنند.

در اینجا مهمترین توییت های کاربران عراقی را با هشتگ الكابينة_النظيفة ذکر می کنیم:

کاربری با عنوان فاطمه الماجدی نخست وزیر مکلف را مرد مراحل آینده دانسته است که می توان برای نجات عراق و فقرا به او امیدوار بود.

کاربر دیگری با عنوان (ادم) نوشت: نخست وزیر باید کابینه سالمی را انتخاب کند که برای نجات عراق تلاش کنند.

کاربر دیگری با عنوان (نصر الكربلائي العصائبي) هم گفته است: کابینه سالم نیازمند وزرایی خارج از دایره باندبازی و دارای مهارت و تخصص باشند. تا بتوانند کشور را به ساحل امن برسانند و نیازهای ملت عراق را برآورده کنند.

پربیننده ترین خبرها