کاهش محبوبیت بایدن به 39 درصد همزمان با آماده شدن دموکرات‌ها برای انتخابات میان‌دوره‌ای

کاهش محبوبیت بایدن به 39 درصد همزمان با آماده شدن دموکرات‌ها برای انتخابات میان‌دوره‌ای
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 10:02

عدم محبوبیت بایدن احتمالاً به پایان کنترل دموکرات‌ها بر دست‌کم یکی از دو شاخه کنگره آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای دو هفته آینده منجر خواهد شد.

العالم - امریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بر اساس یک نظرسنجی رویترز/ایپسوس، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تنها دو هفته پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که سال‌های باقیمانده از دوران بایدن را شکل خواهد داد، به پایین‌ترین سطح ریاست‌جمهوری او نزدیک‌تر شد و به 39 درصد رسید.
این نظرسنجی ملی دو روزه نشان داد 39 درصد از آمریکایی ها عملکرد شغلی بایدن را تایید می کنند - که یک درصد کمتر از یک هفته قبل است.
عدم محبوبیت بایدن، این دیدگاه را تقویت می کند که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان ایالات متحده و احتمالاً سنا را در 8 نوامبر به دست خواهند آورد. کنترل حتی یکی از این دو بخش از کنگره به جمهوری خواهان این قدرت را می دهد که دستور کار قانون‌گذاری بایدن را متوقف کنند.
دوران ریاست جمهوری بایدن که در ژانویه 2021 در بحبوحه همه گیری کووید-19 آغاز شد، با زخم های اقتصادی ناشی از بحران بهداشت جهانی، از جمله تورم فزاینده، تعریف شده است. در سال جاری میلادی، میزان محبوبیت او در ماه مه و ژوئن به 36 درصد کاهش یافت.
در نظرسنجی این هفته رویترز/ایپسوس، یک سوم پاسخ دهندگان اقتصاد را به عنوان بزرگترین مشکل کشور انتخاب کردند، سهمی بسیار بیشتر از 10 درصدی که جرم و جنایت را انتخاب کردند. همچنین از هر 20 نفر فقط یک نفر به پایان حقوق ملی سقط جنین اشاره کرد.
این نظرسنجی که به صورت آنلاین به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد، از 1005 بزرگسال، 447 دموکرات و 369 جمهوری خواه، پاسخ جمع آوری کرد. معیار دقت این نظرسنجی چهار درصد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها