استقرار سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی در امارات

استقرار سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی در امارات
شنبه 7 آبان 1401 - 13:33

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از امارات متحده عربی استقرار دستکم دو سامانه دفاع هوایی موسوم به «باراک» رژیم صهیونیستی در این کشور را نشان می‌دهد.

العالم - آسیا

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از امارات متحده عربی دستکم دو سامانه دفاع هوایی باراک رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که به ادعای این گزارش‌ها برای دفاع در مقابل طیفی از تهدیدات هوایی از سوی ایران مستقر شده است.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، بنابر تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط تکتیکال ریپورت که وقایع در کشورهای خلیج فارس و منطقه غرب آسیا را پوشش می‌دهد، باتری‌ها و یک رادار Elta EL/M-۲۰۸۴ نزدیک پایگاه هوایی الظفره در نزدیکی ابوظبی مستقر شده است.

به ادعای این روزنامه، این باتری ها اولین موارد از چیزی است که می‌تواند قراردادی مهم برای سامانه‌های بیشتر به منظور محافظت از سایت‌های حساس در امارات باشد که پیش‌تر توسط موشک‌ها و پهپادهای انصارالله یمن هدف گرفته شده‌اند.

به نوشته جروزالم پست، امارات بخشی از کارزار نظامی علیه حوثی‌ها (انصارلله) یمن است که ادعا می‌شود تحت حمایت ایران قرار دارند و در ماه‌های اخیر چند بار هدف حملات موشکی و پهپادی از سوی آن‌ها قرار گرفته است.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی به امارات پیشنهاد کمک در برابر چنین حملاتی داده و بعد از حمله موشکی و پهپادی سال گذشته در ابوظبی، نفتالی بنت نخست‌وزیر وقت این رژیم به تشکیلات امنیتی اسرائیل دستور داد تا به همتایان خود در امارات هر کمکی که می‌تواند در برابر حملات آینده از آن‌ها محافظت کند را ارائه کنند.

وبسایت برکینگ دیفنس اواخر مهر در خبری به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی گزارش داد اولین سامانه‌های ضد هوایی رژیم صهیونیستی موسوم به باراک در امارات متحده عربی مستقر شده است. طبق این گزارش، استقرار این سامانه‌ها در چارچوب قراردادی است که طبق آن قرار است سامانه‌های ضد هوایی دیگری نیز در امارات مستقر شود.

باراک یک سامانه پدافند هوایی در برابر انواع تهدیدات از بالگردها و هواپیما گرفته تا پهپاد و موشک کروز به شمار می‌رود.

این منابع به برکینگ دیفنس گفتند که امارات خواهان سامانه‌های بیشتری از رژیم صهیونیستی است تا از اماکن حساس خود در برابر حملات «حوثی‌ها» دفاع کند. در تاریخ ۲۳ سپتامبر (یکم مهر ۱۴۰۱) هم خبرگزاری رویترز گزارش داد تل‌آویو با فروش سامانه دفاعی پیشرفته به امارات که اولین معامله نظامی اعلام شده میان دو طرف از زمان عادی‌سازی روابط در سال ۲۰۲۰ است، موافقت کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در سوم اکتبر از خرید سامانه‌های پدافند هوایی از رژیم صهیونیستی توسط امارات و بحرین پس از امضای توافقنامه‌های سازش خبر داد و نوشت: پیمانکاران نظامی اسرائیل توافقنامه‌هایی را برای تجهیز امارات و بحرین به سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی امضا کردند. آن‌ها قراردادی را برای ساخت کارخانه پهپاد در مغرب بستند و در حال بررسی فروش فناوری پیشرفته راداری به سه کشور هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها