عون: تشکیل دولت لبنان با توجه به شرایط موجود بعید است/ احتمال صدور فرمان استعفای کابینه میقاتی

عون: تشکیل دولت لبنان با توجه به شرایط موجود بعید است/ احتمال صدور فرمان استعفای کابینه میقاتی
شنبه 7 آبان 1401 - 17:13

رئیس جمهوری لبنان تشکیل دولت جدید این کشور را با توجه به شرایط موجود بعید دانست و درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحریم های آمریکا مانع کاندید شدن جبران باسیل برای تصدی پست ریاست جمهوری نیست.

العالم ـ لبنان

میشل عون روز شنبه در گفت و گو با رویترز با بیان این مطلب افزود: این تحریم ها ممکن است به محض انتخاب باسیل لغو شود.

وی اضافه کرد: نسبت به هرج و مرج سیاسی پس از پایان دوره ریاست جمهوری من و در سایه وجود دولت پیشبرد امور که اختیارات محدودی دارد، هشدار می دهم.

عون گفت: بهتر است مذاکرات درباره تشکیل دولت به شکل مشورت رئیس پارلمان با هرکدام از فراکسیون ها به صورت جداگانه باشد.

وی افزود: تشکیل دولت غیرممکن به نظر می رسد و صدور فرمان پذیرش استعفای کابینه میقاتی برخلاف قانون اساسی نیست و این احتمال همچنان وجود دارد.

خاطرنشان می شود میشل عون، رئیس جمهور لبنان به تازگی در گفتگو با شبکه تلویزیونی خصوصی ال بی سی لبنان نیز گفته بود : نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان تمایلی به تشکیل دولت جدید ندارد. ما دولتی داریم که رأی اعتماد پارلمان را ندارد و یک دولت موقت است. من تقریباً در آستانه امضای دستور استعفای دولت هستم.

رئیس جمهوری لبنان در ادامه گفت وگو با رویترز تصریح کرد: استخراج گاز، آخرین فرصت برای بهبود اقتصاد لبنان است.

عون درباره نقش حزب الله در ترسیم مرزهای دریایی نیز گفت: حزب الله نقش مفید و پیشگیرانه ای در مذاکرات مستقیم درباره ترسیم مرزهای دریایی داشت.

به گزارش ایرنا، لبنان بعد از آخرین انتخابات پارلمانی به دلیل اختلاف نظرهای سیاسی داخلی هنوز نتوانسته دولت جدید خود را تشکیل دهد و دولت پیشبرد امور به ریاست نجیب میقاتی عهده دار امور است.

دوره ریاست جمهوری میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز دوشنبه این هفته پایان می یابد و ادامه همین روند باعث خواهد شد که اصولا اختیارات نهاد ریاست جمهوری لبنان از روز دوشنبه به دولت پیشبرد امور این کشور محول شود که خود اساسا موقت بوده و اختیارات محدودی دارد.

پربیننده ترین خبرها