آغاز به کار ناظران اتحادیه اروپا در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان

آغاز به کار ناظران اتحادیه اروپا در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان
شنبه 7 آبان 1401 - 21:41

کارن سرگسیان فرماندار استان گغارکونیک ارمنستان روز شنبه گفت که ناظران اتحادیه اروپا فعالیت خود را در مرز این کشور با جمهوری آذربایجان اغاز کرده و کارکنان آن نهاد از پایگاه هایشان در خاک ارمنستان بازدید کرده اند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس؛ وی افزود که این ماموریت شروع شده و ما به همراه اعضای این گروه از پایگاه های مرزی دیدار کرده ایم.

سرگسیان اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از شهروندان ساکن در استان های مرزی که در پی درگیری های اخیر آواره شده بودند، به خانه هایشان بازگشته اند.

دولت ارمنستان پیش از این اعلام کرده بود که به علت درگیری های۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور ماه) با نیروهای جمهوری آذربایجان، نزدیک به هفت هزار تن وادار به ترک خانه هایشان شده اند.

در همین حال تارنمای نیوز ارمنستان گزارش داد، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور روز شنبه در کنگره «حزب قرارداد مدنی»، برای امضای سندی که منجر به تمدید حضور صلح بانان روس به مدت ۱۰ الی ۲۰ سال در منطقه قره باغ می‌شود، اعلام آمادگی کرد.

وی افزود که در نشست روز دوشنبه سوچی آماده پذیرش و امضای رسمی سندی برای دستیابی به توافقی است که به معنی پذیرش امضای معاهده صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

گفت و گوهای پوتین با پاشینیان و الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان قرار است روز دوشنبه در اقامتگاه رییس جمهوری روسیه در دریای سیاه در سوچی برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها