بازدید لاپید از میدان گازی کاریش

بازدید لاپید از میدان گازی کاریش
يکشنبه 8 آبان 1401 - 18:57

 منابع خبری امروز (یکشنبه) از بازدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از میدان گازی کاریش پس از آغاز روند استخراج از آن خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از سایت النشره، یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از بازدید از میدان گازی کاریش ادعا کرد: استخراج گاز از کاریش قیمت انرژی در اسرائیل را کاهش می‌دهد و اسرائیل را به صادرکننده گاز منطقه ای تبدیل می کند.

وی مدعی شد: این به اروپا کمک می‌کند تا با بحران انرژی مقابله کند. این یک دستاورد بزرگ برای اسرائیل است.

چهارشنبه گذشته و در حالی که یک روز به امضای رسمی توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی باقی مانده بود شرکت انرجین اعلام کرد که اولین گاز را با موفقیت از میدان کاریش استخراج کرده است.

در بیانیه این شرکت آمده بود: «این نقطه عطفی در افزایش رقابت پذیری بازار گاز اسرائیل، افزایش امنیت منابع انرژی و استقلال انرژی اسرائیل است».

انرجین همچنین گزارش داد که در حال حاضر گاز از چاه «کاریش ۲» استخراج می‌شود و جریان استخراج گاز به طور پیوسته در حال افزایش است.

این شرکت همچنین اعلام کرد: مقدمات انتقال گاز از طریق سیستم خط لوله به ساحل در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود فروش آن به مشتریان انرجین در دو روز آینده آغاز شود. همچنین انتظار می‌رود چاه کاریش ۱ ظرف دو هفته و چاه کاریش ۳ ظرف مدت چهار هفته افتتاح شوند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها