افشاگری سفیر سابق رژیم صهیونیستی درباره روابط سیسی با اسراییل

يکشنبه 15 آبان 1401 - 19:12

فعالان فضای مجازی، فیلمی از اظهارات «حاییم کورن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در قاهره، در خصوص سطح بی سابقه روابط عبدالفتاح سیسی با صهیونیست ها، منتشر کردند.

العالم ـ مصر

کورین در سخنرانی خود در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه عبری آریل در سال 2014، گفت: "من نمی‌توانم بگویم سیسی برای ما چه می‌کند، و گاهی اوقات احساس می‌کنم دارم خواب می‌بینم و خودم را نیشگون می‌گیرم تا مطمئن شوم که خواب نیستم، طرز صحبت کردن آنها با ما و درهایی که در مصر به روی ما باز شده است، برای ما غافلگیر کننده بود».

وی افزود: «آنها از اتحاد سنی‌های مصر، اردن، عربستان سعودی و امارات صحبت می‌کنند و اینکه [اسرائیل] در قلب این ائتلاف و عضو مرکزی آن است.. »

وی با اشاره به اظهارات تحریک آمیز علیه حماس در رسانه های مصری، گفت: «در زمان جنگ غزه در قاهره نشسته بودم و واکنش های گذشته را با امروز مقایسه می کردم. در گذشته ما را صهیونیست های قاتل معرفی می کردند و امروز رسانه های مصر با قدرت تمام حماس را آماج حملات خود قرار می دهند».

سفیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: «ما مسائل و اموری را اینک اداره می کنیم که در گذشته باور نداشتیم به آنها دست یابیم. نمی توانم آنها را فاش کنم.. در طول این 40 سال هیچ دوره همکاری بهتر از این دوره نداشتیم. شما هرگز نمی توانید به حجم همکاری ها پی ببرید و من تمام حقایق و واقعیت ها را به طور کامل به شما نخواهم گفت. مهم این است که ما برای اسرائیل دست به چنین کارهایی زدیم».

پربیننده ترین خبرها