هشدار در باره پیامدهای کابینه افراطی نتانیاهو؛

روزنامه نگار آمریکایی: اسرائیل وارد تونل تاریکی شده است

روزنامه نگار آمریکایی: اسرائیل وارد تونل تاریکی شده است
دوشنبه 16 آبان 1401 - 10:39

یک نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی با ارایه تحلیلی خاطرنشان کرده که اسرائیل با انتخاب «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست وزیر آینده، وارد یک تونل تاریک شده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«توماس فریدمَن» در مقاله ای که امروز (دوشنبه) در روزنامه صهیونیستی «هآرتص» منتشر شد، نسبت به عواقب خطرناک کابینه راست‌گرای رژیم اشغالگر اسرائیل به رهبری «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود که قطعاً مبتنی بر رویکردهای مذهبی و افراطی خواهد بود، هشدار داد.

وی گفت: "امیدوار بودم کابینه «نفتالی بنت» - «یائیر لاپید» که در ژوئن ۲۰۲۱ روی کار آمد، بشارت شراکت و اتحاد بیشتری در اینجا ( آمریکا) بدهد اما متاسفانه این کابینه فروپاشید و در عوض ما شاهد ائتلاف جناح راست در تاریخ اسرائیل خواهیم بود، خداوند ما را حفظ کند زیرا این وضعیت، خبر می دهد که چه چیزی به ما خواهد رسید."

فریدمن در این مقاله افزود: ائتلافی که نتانیاهو در بازگشت به قدرت بر آن سوار می شود، یک ائتلاف موازی با کابینه کابوس وار آمریکا است که به سناریوی انتخاب مجدد «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اشاره دارد که در قالب آن، «رودی جولیانی » به عنوان دادستان کل، «مایکل فلین» به عنوان وزیر دفاع، «استیو بینون» به عنوان وزیر بازرگانی و «جیسم دوبسون» رهبر انجیلی ها به عنوان وزیر آموزش، «انریکه تاریو» رهبر سابق سازمان «براود بویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی و «مارگرو تایلر گرین» به عنوان سخنگوی کاخ سفید منصوب می شوند.

وی ادامه داد: تصور کنید که از خواب بیدار شدید و این را ببینید. خواهید گفت: این غیر ممکن است.

این روزنامه نگار آمریکایی هشدار داد: ائتلاف نتانیاهو واقعی است. این ائتلافی از رهبران مذهبی و سیاستمداران افراطی قوم گرا از جمله برخی از افراط‌گرایان نژادپرست یهودی است که از اعراب متنفرند.

او تاکید کرد: ائتلاف حاکم آینده در اسرائیل کار را برای دیپلمات‌های آمریکایی که به طور ذاتی مدافع اسرائیل هستند، دشوار می‌کند و دوستان «تل‌آویو» در کنگره [ آمریکا ] را مجبور می‌کند تا از هر خبرنگاری که از آنها بپرسد آیا آمریکا باید به انتقال میلیاردها دلار به کابینه ای که متمرکز بر مذهبی های افراطی است، ادامه دهد، فرار کنند.

فریدمن خاطرنشان کرد: نتانیاهو به دست شرکایی که اعراب را ستون پنجمی می دانند که نباید به آنها اعتماد کرد، به کابینه دست یافت. این شرکای نتانیاهو وعده کنترل سیاسی در انتصاب قضات را می دهند. آنها همچنین به لزوم گسترش ساخت و ساز در شهرک‌ها معتقدند؛ به گونه ای که هیچ وجبی از فلسطین در کرانه باختری باقی نماند. آنها می‌خواهند با ایجاد تغییراتی در سیستم قضایی، دادگاهی را که علیه نتانیاهو به‌خاطر دریافت رشوه در جریان است، متوقف کنند.

به نوشته فریدمن، ماه گذشته در سایت «اکسیس» آمده بود که سناتور دموکرات «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا نسبت به تشکیل "کابینه راست افراطی توسط نتانیاهو "هشدار داده است زیرا به گفته منندز "چنین امری باعث کاهش تدریجی جدی حمایت دو حزب (دموکرات و جمهوری خواه) در واشنگتن از اسرائیل می شود". الآن این امر ممکن است اتفاق بیفتد.

این نویسنده آمریکایی در پایان مقاله خود گفت: من تقریباً ۴۰ سال مقالات خود را از سرزمین های اشغالی فرستادم و به همراه دوستم «ناحوم برنیاع» در آنجا گشت و گذار کردم و وقتی پس از انتشار نتایج انتخابات تلفنی از او شنیدم که «اکنون ما یک اسرائیل کاملاً متفاوت داریم"، فهمیدم که حقیقتا، ما وارد یک تونل تاریک خواهیم شد.»

پربیننده ترین خبرها