گزارش| رژیم صهیونیستی اسلحه های رباتیک کنترل از راه دور را در کرانه باختری مستقر کرده است

گزارش| رژیم صهیونیستی اسلحه های رباتیک کنترل از راه دور را در کرانه باختری مستقر کرده است
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 11:53

رژیم صهیونیستی برای حمله به معترضان فلسطینی به یک ابزار جدید متوسل شده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی سلاح‌های روباتیکی را در دو نقطه ناآرام در کرانه باختری اشغالی نصب کرده است که می‌توانند گاز اشک‌آور، نارنجک‌های شوک‌دهنده و گلوله‌های نوک اسفنجی به سوی معترضان فلسطینی شلیک کند.

این تسلیحات که بر فراز یک کمپ پرجمعیت آوارگان فلسطینی و در یکی از شهرهای کرانه باختری تعبیه شده اند، از هوش مصنوعی برای ردیابی اهداف استفاده می کنند. رژیم صهیونیستی مدعی است این فناوری جان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها را نجات می‌دهد. اما منتقدان این اقدام را گام دیگری به سوی یک واقعیت تلخ می بینند که در آن، اسرائیل اشغال بی پایان خود در مناطق فلسطینی ها را به خوبی مدیریت می کند و در عین حال، سربازانش را از آسیب دور نگاه می دارد.

این سلاح جدید در زمان تشدید تنش ها در کرانه باختری اشغالی نصب می شود؛ جایی که ناآرامی ها به شدت در طی بازه 12 ماهه‌ای که مرگبارترین سال از 2006 بوده افزایش یافته است. پیروزی ائتلاف تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین که ائتلافی از راست افراطی را نیز شامل می شود و شهرک‌نشینان را تقویت می‌کند، نگرانی‌ها را درباره تشدید خشونت‌ها به اوج رسانده است.

برجک‌های دوقلو، که هر کدام به یک لنز نظارتی و یک تفنگ مجهز است، به تازگی در بالای یک برج نگهبانی با دوربین‌های نظارتی مشرف به اردوگاه آوارگان العروب در کرانه باختری جنوبی نصب شده‌اند. شاهدان می گویند هنگامی که معترضان جوان فلسطینی به خیابان ها می آیند و به سمت سربازان صهیونیست سنگ و بمب آتش‌زا پرتاب می کنند، سلاح های رباتیک نیز به سمت آنها گاز اشک آور یا گلوله هایی با نوک اسفنجی شلیک می کنند.



حدود یک ماه پیش، ارتش این ربات ها را در شهر الخلیل، جایی که سربازان اغلب با ساکنان فلسطینی درگیر می شوند، نیز تعبیه کرد. ارتش از اظهار نظر در مورد برنامه های خود برای استقرار این سامانه در سایر نقاط کرانه باختری خودداری کرد.

عیسی امرو، فعال فلسطینی، در این خصوص می گوید ساکنان الخلیل از این بیم دارند که سلاح جدید ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد یا هک شود، بدون اینکه مسئولیتی در شرایط بالقوه کشنده بر عهده کسی باشد. او افزود مردم همچنین از آنچه که آنها می گویند آزمایش تسلیحات بر روی غیرنظامیان است، خشمگین هستند.

او افزود: «ما ابزار آموزشی و شبیه سازی برای شرکت های اسرائیلی نیستیم. این چیز جدیدی است که باید متوقف شود.»

هیچ سربازی در کنار این ماشین ها نیست. در عوض، سلاح ها با کنترل از راه دور کار می کنند. با لمس یک دکمه، سربازانی که در داخل یک برج نگهبانی حضور دارند می توانند به سمت اهداف انتخاب شده شلیک کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این سامانه در این مرحله در حال آزمایش است و فقط سلاح های «غیر کشنده» را که برای کنترل جمعیت استفاده می شود، مانند گلوله های با نوک اسفنجی و گاز اشک آور شلیک می کند. اما ساکنان العروب می گویند برجک ها بارها این کمپ مستقر در دامنه تپه را با گاز پوشانده اند.



حسین المزیین، یک مغازه دار، در این خصوص گفت: «ما پنجره را باز نمی کنیم، در را باز نمی کنیم. می دانیم که نباید هیچ چیز را باز کنیم.»

تسلیحات رباتیک به طور فزاینده ای در سراسر جهان در حال استفاده هستند و ارتش‌ها استفاده از پهپادها را برای انجام حملات مرگبار از اوکراین گرفته تا اتیوپی گسترش می دهند. اسلحه های کنترل از راه دور مانند سامانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، توسط ایالات متحده در عراق، توسط کره جنوبی در امتداد مرز با کره شمالی، و توسط برخی از گروه‌های شورشی سوری استفاده شده است.

رژیم صهیونیستی حصاری در امتداد خط به اصطلاح مرزی خود با نوار غزه مجهز به رادار و حسگرهای زیرزمینی و زیر آب ساخته است. این رژیم بر روی زمین از یک وسیله نقلیه روباتیک مجهز به دوربین و مسلسل برای گشت زنی استفاده می کند. ارتش همچنین فناوری‌های نظارتی مانند تشخیص چهره و جمع‌آوری داده‌های بیومتریک را بر روی فلسطینی‌ها آزمایش می‌کند.

عمر شاکر، مدیر اسرائیل و فلسطین در دیده بان حقوق بشر، در این خصوص گفت رژیم صهیونیستی در حال حرکت به سمت غیرانسانی کردن دیجیتالی سامانه های تسلیحاتی است. شاکر افزود این رژیم با استفاده از چنین فناوری هایی در حال ایجاد «بشکه باروت برای نقض حقوق بشر» است.

در العروب، ساکنان می گویند ماشین های رباتیک بدون هشدار قبلی شلیک می کنند.

کامل ابو هشش، یک دانش آموز 19 ساله، در این خصوص گفت: «این سلاح بسیار سریع است، حتی سریعتر از سربازان (اسرائیلی.» او درگیری‌های شبانه را توصیف می‌کند که در آنها سربازان به کمپ یورش می‌برند در حالی که اسلحه‌های خودکار گاز اشک‌آور را به بالا و پایین تپه کمپ شلیک می‌کند.

پربیننده ترین خبرها