کاهش بهای نفت همزمان با ازسرگیری جریان خط لوله دروژبا

کاهش بهای نفت همزمان با ازسرگیری جریان خط لوله دروژبا
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 21:53

بهای طلای سیاه بار دیگر سیری نزولی را از سر می‌گذراند.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت روز چهارشنبه بیش از یک دلار کاهش یافت زیرا انتقال نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا به مجارستان از سر گرفته شد و افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین بر جو حاکم بر بازار تأثیر گذاشت.

عصر امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1 دلار و 73 سنت یا 1.8 درصد کاهش به 92 دلار و 13 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 2 دلار و 20 سنت یا 2.5 درصد کاهش، 84 دلار و 72 سنت معامله شد.

بازار همچنین تحت تأثیر کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام ایالات متحده مواجه شد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته اخیر 5.4 میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که انتظار می رفت این کاهش 440 هزار بشکه باشد.

هر دو شاخص نفت خام در اوایل امروز و پس از برخورد یک پهپاد به یک نفتکش در سواحل عمان در روز سه شنبه به شدت افزایش یافتند؛ موضوعی که نشان دهنده خطرات ژئوپلیتیک در پرترددترین مسیرهای جهان برای حمل و نقل نفت است. آسیب وارد آمده به این نفتکش جزئی بود.

مت اسمیت، تحلیلگر حوزه نفت در Kpler در این خصوص گفت: «تأثیرات مختلف ژئوپلیتیک - از هدف قرار گرفتن یک نفتکش توسط یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان گرفته تا تنش‌های روسیه - عمدتاً به نفع تمرکز بر عناصر نزولی‌تر مانند داده‌های ضعیف اقتصادی چین و نزول تقاضا نادیده گرفته می‌شوند.»

عرضه نفت به بخش‌هایی از اروپای شرقی و مرکزی از طریق بخشی از خط لوله دروژبا روز سه‌شنبه به دلایل فنی به طور موقت متوقف شده بود.

در چین، پس از کاهش محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا در این هفته، افزایش موارد ابتلا به کووید-19 بار دیگر بر بازار تأثیر گذاشته است.

رشد تقاضای نفت در این کشور به دلیل اعتقاد سرسختانه مقامات آن به سیاست کوویدِ صفر مختل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها