چاووش اوغلو: آمریکا از حمایت تروریست‌ها در سوریه دست بکشد

چاووش اوغلو: آمریکا از حمایت تروریست‌ها در سوریه دست بکشد
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 16:57

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی خواستار توقف حمایت‌های آمریکا از گروه‌های کُرد مسلح در مناطق شمالی سوریه شد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش سایت النشره، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این باره اظهار داشت: آمریکا از یک گروه تروریستی در سوریه حمایت می‌کند و باید این حمایت متوقف شود.
وی افزود: ما از آمریکا می خواهیم که حمایت‌هایش از تروریست ها در شمال سوریه را متوقف کند.
ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.
رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت که «حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد».
بشار الجعفری شهریورماه در دیدار طارق تلاحمه معاون مدیر دفتر سازمان ملل در زمینه هماهنگی امور بشردوستانه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (اوچا) "پیامدهای خطرناک‌ دخالت های خارجی در امور داخلی سوریه و طولانی کردن بحران این کشور و خصوصا نقش ویران کننده ترکیه در تشدید بحران سوریه و اقدام آنکارا در نقض قوانین و موازین بین المللی از طریق عبور دادن تروریست ها و دستاویز قرار دادن پرونده آب در شمال سوریه و نیز نقش اشغالگران آمریکایی در حمایت از گروهک های تروریستی و تاثیر انسانی غارت منابع ملی سوریه از سوی این اشغالگران بر اوضاع ملت سوریه را تشریح کرده بود".
به گزارش ایرنا، موضعگیری های دولت ترکیه درحالی است که پیشتر نیز دولت دمشق بارها دولت آنکارا را "اشغالگر و حامی گروههای تروریستی در سوریه و از عوامل اصلی رنج و مشکلات سوری ها" معرفی کرده و خواهان "پایان اشغالگری و حمایت از گروههای تروریستی" شده است.

در همین حال بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه شهریورماه ۱۴۰۱درباره علل طولانی شدن بحران این کشور گفته بود که آمریکای اشغالگر حامی تروریستها و سارق منابع ملت سوریه است و ترکیه نقش ویرانگری از طریق ترانزیت تروریست ها ایفا می کند.

پربیننده ترین خبرها