بیانیه جریان‌های مخالف در بحرین در محکومیت سفر هرتزوگ به منامه

بیانیه جریان‌های مخالف در بحرین در محکومیت سفر هرتزوگ به منامه
يکشنبه 13 آذر 1401 - 14:12

«یوسف الجمری» فعال بحرینی سفر رئیس رژیم صهیونیستی به منامه را ماجراجویی رژیم آل‌خلیفه دانست و گفت: مردم بحرین بر مخالفت با این سفر اتفاق نظر دارند.

العالم - بحرین

یوسف جمری با انتشار بیانیه «جریان‌های مخالف در بحرین» توئیت کرد: «مردم بحرین بر مخالفت با این سفر اتفاق نظر دارند و آنچه در حال رخ دادن است را نوعی ماجراجویی و تغییر تاریخ بحرین، این کشور باستانی می دانند که پیوند تنگاتنگی با موضوع بیت المقدس و فلسطین دارد و لحظه ای دست از حمایت از آرمان مقدس آن، برنمی دارند.»

در بیانیه جریان‌های مخالف در بحرین همچنین آمده است: این سفر در راستای تحریک احساسات اعراب، مسلمانان، مسیحیان و آزادگان جهان انجام شده و بیانگر انزوای شدید رژیم صهیونیستی است.

مخالفان بحرینی همچنین به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای این سفر هشدار داده و تاکید کردند: مردم مبارز بحرین با تاریخ طولانی مبارزاتی هرگز صهیونیست ها را در میان خودشان نمی پذیرند و آنها را دشمن خودشان می دانند.

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در چند روز گذشته، مخالفت دوباره خود را با قدم گذاشتن "اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم صهیونیستی به خاک کشورشان اعلام کرده و عادی سازی روابط آل خلیفه با این رژیم را محکوم کردند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که تظاهرات بحرینی ها در مناطق مختلف این کشور در محکومیت سفر امروز یکشنبه اسحاق هرتزوگ به منامه همچنان ادامه دارد.

در همین پیوند، مردم شهرک "المرخ" با برگزاری تظاهرات سازش رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی و سفر هرتزوگ را محکوم کردند.

آنها همچنین بر همبستگی خود با ملت فلسطین تاکید کرده و خواهان بیرون راندن صهیونیستها از بحرین شدند.

"هیهات من الذله"، "عادی سازی خیانت است" و "بحرین گورستان صهیونیستها است" و "مقاومت مقاومت" از جمله شعارهای تظاهرات کنندگان بود. تظاهرکنندگان همچنین پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند.

تظاهرکنندگان پلاکارهایی علیه سفر هرتزوگ و عادی سازی روابط در دست داشتند و علیه صهیونیستها شعار دادند. آنها همچنین پرچم های فلسطین را در دست داشتند و شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

همچنین شهرک "دمستان" نیز شاهد تظاهرات مردمی برای تاکید بر لزوم آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی بود.

در روزهای گذشته نیز مناطق مختلف بحرین شاهد برگزاری تظاهرات مشابه برای محکوم کردن صهیونیست ها بوده است.

هرتزوگ پس از بحرین فردا نیز عازم امارات خواهد شد و در ابوظبی با محمد بن زاید، رئیس این کشور دیدار و در کنفرانس فضایی که در آنجا برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها