اتحادیه اروپا همکاری با پلیس اسرائیل را متوقف کرد

اتحادیه اروپا همکاری با پلیس اسرائیل را متوقف کرد
چهارشنبه 16 آذر 1401 - 14:37

نشریه عبری «هاآرتص» خبر داد که اتحادیه اروپا همکاری‌های خود با پلیس اسرائیل را تا مشخص شدن وضعیت کابینه جدید متوقف کرده است.

العالم - اروپا

نشریه عبری «هاآرتص» در گزارشی به نقل از منابع مطلع در تل‌آویو خبر داد که اتحادیه اروپا به سفیر اسرائیل در بروکسل اعلام کرده است که در حال حاضر همکاری‌ اطلاعاتی بین پلیس اسرائیل و آژانس پلیس اروپا (یوروپل) را متوقف می‌کند.

در سپتامبر گذشته طرفین توافق‌نامه‌ای برای بهبود انتقال اطلاعات امنیتی به اسرائیل و کشورهای اتحادیه اروپا امضا کردند که باید به تصویب پارلمان اروپا برسد.

این نشریه عبری تأکید کرد که اتحادیه اروپا این موضوع را روز جمعه به سفیر اسرائیل ابلاغ کرده و افزود که اروپا موضوع را تا مشخص شدن تکلیف کابینه آینده اسرائیل متوقف کرده است.

به گفته یک مقام اسرائیلی، این اولین پیام اتحادیه اروپاست که نشان می‌دهد تغییر سیاست اسرائیل در کرانه باختری به همکاری‌های دوجانبه آسیب می زند.

وی افزود که در اروپا فشارها برای توقف سیاست تسامح در برابر اقدامات اسرائیل شدت گرفته است.

به موجب قوانین بین‌المللی، اتحادیه اروپا کرانه باختری را سرزمین اشغالی به شمار می‌آورد و توقف شهرک‌سازی در این منطقه را خواستار است.

تلاش های بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید با جذب احزاب راست افراطی و اعطای اختیارات گسترده امنیتی به افراط‌گرایان شهرک‌نشین موجب نگرانی‌ها و هشدارهای بین‌المللی به اسرائیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها