اعتراضات در ذیقار عراق؛ ۲ کشته و ۲۵ زخمی

اعتراضات در ذیقار عراق؛ ۲ کشته و ۲۵ زخمی
چهارشنبه 16 آذر 1401 - 23:13

اعتراضات امروز (چهارشنبه) استان ذیقار عراق در رد حکمی قضایی علیه یکی از محکومین باعث درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان شد که در نتیجه آن ۲ تن کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش منابع محلی معترضان، عصر امروز (چهارشنبه) با نیروهای امنیتی در تقاطع «البهو» شهر الناصریه درگیر و نیروهای امنیتی اقدام به متفرق کردن آنها با گاز اشک آور کردند. در این درگیری ۲ نفر کشته و ۲۵ تن از جمله چند نیروی امنیتی زخمی شدند.

تصاویر منتشر شده در رسانه های عراقی، نشان می دهد که یکی از نیروهای امنیتی به دست معترضان در مقابل ساختمان قدیم استانداری ذیقار، آتش زده شد.

اعتراضات در ذیقار عراق برای آزاد کردن «حیدر الزیدی» صورت گرفت؛ فعالی که گفته می شود به خاطر توهین به موسسات و نهادهای عراقی به سه سال حبس محکوم شده است.

معترضان همچنین خواستار برکناری «محمد هادی الغزی» استاندار ذیقار شدند.

یک ماه پیش، حکم جلب استاندار پیشین ذیقار به اتهام اقدامات غیرقانونی برای کسب منافع شخصی از سوی دایره تحقیقات «هیات پاکدستی» عراق، صادر شده بود.

این اولین اعتراض خشونت باری است که در استان ذی قار پس از نخست وزیری «محمد شیاع السودانی» رخ می دهد؛ نخست وزیری که در حال حاضر درگیر پرونده های فساد و بازپس گیری اموال به غارت رفته عراق از دست مجرمان اقتصادی است.

این اعتراض همچنین چند روزی پس از آن آغاز شد که «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد در اظهاراتی که ناظران عراقی آن را «تهدید» تلقی کردند، صورت می گیرد که گفته بود «اعتراض ها در عراق از سر گرفته خواهد شد» و «دولت السودانی باید آن را در نظر بگیرد».

پربیننده ترین خبرها